English

ناظر گمرکات مازندران:

تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا از ۳۵۶ میلیون دلار گذشت

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: در 12 ماهه سال جاری صادرات گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر 77 میلیون و 644 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 106 درصد رشد را نشان می دهد.

تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا از 356 میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی یوسفی منش با اعلام این خبر اظهار داشت: از کشورهای مذکور به ترتیب فدراسیون روسیه با 49 میلیون و 606 هزار دلار؛ قزاقستان با 22 میلیون و 815 هزار دلار، ارمنستان با 4 میلیون و 106 هزار دلار؛ بلاروس با 912 هزار دلار و قرقیزستان با 205 هزار دلار اولین تا پنجمین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده های خوراکی، موادپلاستیکی، گل، کیوی و... شده اند.

وی ادامه داد: در همین مدت، واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به 279 میلیون و 63 هزار دلار رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با 218 میلیون و 364 هزار دلار؛ قزاقستان با 60 میلیون و 11 هزار دلار؛ ارمنستان با 588 هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای وارد شده از این کشورها غلات ، روغن ودانه های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و... بوده است

وی بیان داشت: میزان تجارت خارجی کشورمان در بخش صادرات و واردات با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در 12 ماهه سال 1400 به یک میلیون و 342 هزار تن بوده است که به ارزش 356 میلیون و 707 هزار دلار رسید و در مجموع 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه