English

ناظر گمرکات مازندران:

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۰ از یک میلیارد دلار گذشت

ناظر گمرکات مازندران با بیان رشد 38 درصدی ارزش تجارت خارجی طی 12 ماهه سال 1400 از مبادله یک میلیارد و 518 میلیون دلار کالا از گمرکات مازندران خبر داد.

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران در سال 1400 از یک میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی یوسفی منش با اشاره به ارزش مبادلات کالا در گمرکات مازندران اظهار داشت: طی 12 ماهه سال 1400 حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران بالغ بر 3 میلیون و 831 هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 99 رشد 14 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه درآمد کسب شده گمرکات مازندران 94 درصد رشد داشته است، گفت: درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی طی 12 ماهه سال 1400 با احتساب درآمد ضمانت نامه از 6 هزار و 317 میلیارد و 181 میلیون ریال گذشت.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و... از گمرکات مازندران را بالغ بر 939 هزار و 5555 تن خواند و افزود: ارزش کالاهای صادرشده طی مدت یاد شده بیش از 277 میلیون و 569 هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد 53 کشور جهان نظیر فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، امارات، ترکیه و... صادر شده است که از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب 44 و 55 درصد رشد را نسبت به سال 1399 نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار تصریح کرد: همچنین طی 12 ماهه سال 1400 بیش از 2 میلیون و 892 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 240 میلیون و 259 هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است که از نظر وزنی 7 و از نظر ارزشی 35 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

یوسفی‌منش تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را 28 کشور اعلام کرد و بیان داشت: عمده‌ترین این کشورها روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل کالاهایی نظیر جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، کک نفتی، چوب و تخته، دانه‌های روغنی و... می باشند.

وی عنوان داشت: طی 12 ماهه 1400 ترانزیت کالا از گمرکات مازندران 171 هزار و 854 تن به ارزش 168 میلیون و 39 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 99 از نظر وزنی 221 درصد و ارزشی 166 درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدأ گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینر خالی، سیگار، موادسوختی، لوله حفاری، محصولات شیمیایی، تخته نراد و... می باشند که به پاکستان، امارات، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان و مناطق ویژه ایران ترانزیت شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه