English

ناظر گمرکات مازندران اعلام کرد:

هیچگونه برگشتی از محصولات صادراتی مازندران نداشتیم / سلامت کاری بالایی در گمرکات مازندران حاکم است

ناظر گمرکات مازندران گفت: کیوی های صادراتی در سطح استان مازندران برگشت نخورد و همچنین در بحث برگشت کالاهای کشاورزی غرب مازندران هم هیچگونه برگشت محصول صادراتی نداشتیم.

هیچگونه برگشتی از محصولات صادراتی مازندران نداشتیم / سلامت کاری بالایی در گمرکات مازندران حاکم است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی یوسفی منش در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی گمرک برگزار شد با اشاره به اینکه سه گمرک دریایی فریدونکنار، نوشهر و امیرآباد و نیز دو گمرک زمینی آمل و ساری در مازندران داریم، اظهار داشت: ظرفیت این گمرکات 12 میلیون تن است و ایجاد اشتغال و تولید پایدار مؤثر آن در گرو صادرات است.

وی ادامه داد: با وجود فشارهای اقتصادی در سال‌های اخیر روند عملکردی بسیار خوبی در بنادر و گمرکات مازندران داشتیم به طوری که از نظر وزنی 52 درصد و از نظر ارزشی 60 درصد رشد داشتیم.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر بیان داشت: همچنین 32 قلم کالا از جمله سیمان، فرآورده‌های خوراکی، چوب و... به 50 کشور صادر کردیم که عمده آن، کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق و... بوده است.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 2 میلیون و 472 هزار تن صادرات به ارزش یک میلیارد و 32 میلیون دلار از گمرکات مازندران انجام شد، تصریح کرد: همچنین 22 قلم کالای وارداتی نیز داشتیم که مهمترین آن گندم، جو، روغن و جو دامی بوده است که البته 50 درصد واردات ما در این بخش دامی است و از 24 کشور از جمله امارات، روسیه، آلمان، هنگ کنگ و ترکیه وارد شده است.

یوسفی منش با اشاره به اینکه 141 هزار تن ترانزیت خارجی از سه گمرک مازندران به ارزش 142 میلیون دلار داشتیم، عنوان داشت: تعداد کشتی‌هایی که وارد بنادر مازندران شدند و تخلیه کالا داشتند به 1063 فروند رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 29 درصد افزایش ورود کشتی داشتیم.

وی با بیان اینکه مازندران در ایجاد تسهیلات انبارهای اقتصادی، نمونه کشوری است، گفت: تعداد 60 انبار اختصاصی در مازندران داریم که برای جلوگیری از هزینه صاحبان کالا، در اختیار آنان قرار می‌گیرد و این انبارها از 200 متر تا دو هزار متر وسعت دارد و حتی انباری داریم که محموله یک کشتی را به طور کامل در خود جای می دهد.

این مسئول، مدت ماندگاری کالا در این انبارها را دو ماه اعلام کرده است و افزود: البته این مدت، با درخواست صاحب کالا قابل تمدید است.

وی ابراز داشت: در گمرک نوشهر 110 هزار تومان، در گمرک فریدونکنار 50 هزار تومان و در گمرک امیرآباد 400 هزار تن موجودی کالا داریم که این البته اصلاً به عنوان معضل نیست.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر اظهار داشت: روزانه حدود 7 هزار تن ترخیص کالا در گمرکات مازندران داریم و هیچ محدودیتی هم در ورود کامیون به این گمرکات وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در بحث برگشت برخی محصولات کشاورزی صادراتی به کشور، آیا این موضوع برای کالاهای صادراتی مازندران هم رخ داده است یا خیر، تصریح کرد: کیوی های صادراتی در سطح استان مازندران برگشت نخورد و همچنین در بحث برگشت کالاهای کشاورزی غرب مازندران هم هیچگونه برگشت محصول صادراتی نداشتیم.

یوسفی منش درباره برخی شائبه های اخذ رشوه در سطح افکار عمومی مطرح است، عنوان داشت: خوشبختانه هیچ موردی از رشوه گیری در گمرکات مازندران نداشتیم و علاوه بر شدت نظارت ها، سلامت کاری بالایی نیز در گمرکات استان وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه عمده ترین مشکل در ترخیص کالاهای وارداتی، بحث تأمین ارز است، گفت: تا زمانی که مجوزهای قانونی اخذ نشود اجازه خروج هیچ کالایی از گمرک را نمی‌دهیم و کالاهایی هم که پس از اخذ مجوزات از درب گمرک خارج شود دیگر هیچ مسئولیتی بر گردن گمرک نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه