English

مدیر کل سازمان ثبت املاک و اسناد استان اصفهان:

هوشمند کردن فعالیت های ثبتی، راهی برای تسهیل امور املاکی است

مدیر کل سازمان ثبت املاک و اسناد استان اصفهان گفت: جهت حجم انبوه مراجعات مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک نیازمند یک برنامه جامع هوشمند و الکترونیکی هستیم .

هوشمند کردن فعالیت های ثبتی، راهی برای تسهیل امور املاکی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، جواد فخاری در همایش روسای ثبتی و اوقاف استان اصفهان در جمع روسای ثبت و اوقاف با تبریک اعیاد ماه شعبان بیان داشت:در جلسه ای که صدور مالکیت اسناد وقفی بین سازمان ثبت اسناد و اوقاف کشور برگزار شد با توجه به اهمیت موضوع در جهت پیشبرد امور وقفی کارهای وقفی را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر با کمبود نیروی انسانی در اداره ثبت اسنادو املاک مواجه است در جلساتی که با مدیر کل ثبت اسناد و املاک کشور و نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر برگزار شد تصمیم بران شد که نیروی انسانی این اداره تامین شود.

فخاری با اشاره به این مطلب که ساختمان اداره ثبت اسناد شهرستان خمینی شهر کیفیت مناسب برای رسیدگی به امور مردم را ندارد افزود: با سرکشی به این اداره و حجم کاربالای اداره ثبت باوجود اینکه ساختمان موجود در خور مراجعه مردم شهرستان خمینی‌شهر نیست اما مردم رضایت خود را از برخورد مسئولان این اداره ابراز کردند.

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان به پیچیدگی‌های امور ثبتی در اداره تبت اسناد و املاک اشاره نمود و افزود: ابعاد قانونی امور ثبتی باعث طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها می شود، مصوبات کشوری در هزینه های ملکی موجب افزایش هزینه ها در این اداره شده و تنها راه برون رفت از این حجم مراجعه کننده نیازمند یک برنامه جامع هوشمند و الکترونیک جهت تسهیل در امور ملکی هستیم، الکترونیکی شدن کارهای ثبتی برای دریافت اسناد می‌تواند در تسریع امور ملکی و کاهش حجم مراجعین به این اداره اثر گذار باشد.

فخاری در بحث مالکیت ها و خریدو فروش املاک تشریح کرد: احراز مالکیت زمین‌ها و املاک بر عهده معاملات املاکی می باشد و هویتی که برای اسناد رسمی موجود است می تواند باعث شود ایراد و  اشکالی در خرید و فروش نباشد و مردم باید آگاهی داشته باشند که به خریدو فروش املاکی بپردازند که سند دار بودن آن از طریق بنگاه های املاکی و اداره ثبت اسناد به ثبت رسیده باشد.

گفتنی است؛ در این همایش که در آستان مبارک امامزاده سید محمد خمینی‌شهر برگزار شد از روسای ثبتی و وقفی شهرستان ها تقدیر شد.

اوقاف اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه