English

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد؛

الزام اجرای قانون جامع حدنگار در فارس

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد: دوایر دولتی، سازمان‌ها و ادارات ملزم به اجرای قانون جامع حدنگار و ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید در حدنگاری و رفع تداخل و تثبیت اراضی کشاورزی استان هستند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس بر ضرورت همکاری و تعامل مطلوب ادارات مرتبط در این مقوله برای تسریع در فرایند حد نگاری، تثبیت و مستند سازی این اراضی تأکید کرد.

او با بیان اینکه امکان از دست دادن زمان و تعلل وجود ندارد، خواستار تلاش بی وقفه با هدف مستند سازی این اراضی تا پایان امسال شد.

رئیس کل دادگستری فارس عنوان کرد: موظفیم با همدلی و فعالیت شبانه روزی دستورالعمل‌های مصوب در این زمینه را با هدف ارتقاء عملکرد و نیل به اهداف مندرج در قانون جامع حد نگار به نحو احسن اجرا کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد فارس نیز در این جلسه استمرار جلسات هم اندیشی دستگاه‌های ذیربط از قبیل جهاد کشاورزی، امور اراضی، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک و حضور نمایندگان سازمان بازرسی و دادگستری استان با هدف نظارت بر حسن اجرای مصوبات این جلسات و تسریع در فرایند تثبیت اراضی زراعی استان را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد همسویی و تلاش مضاعف ادارات مرتبط زمینه نیل به اهداف سازمانی را فراهم کند.

سید مهدی هاشمی با ارائه گزارشی در این خصوص و با اشاره به مصوبات جلسه وبیناری وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که بر لزوم سرعت بخشی به تثبیت اراضی زراعی تأکید شده، بیان کرد: حد نگاری اراضی کار گروهی بوده و همه دستگاهها باید با اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس تکالیف قانونی همکاری کنند.

او افزود: طی ماه گذشته مسؤلان اداره کل ثبت این استان با حضور در تعدادی از شهرستان‌ها و در دیدار با بخشداران، دهیاران و دیگر مدیران ادارات و سازمان‌ها سرعت بخشی به فرایند مستند سازی اراضی زراعی فارس را مستلزم اطلاع رسانی بهینه به کشاورزان عزیز و ترغیب آنان به پیگیری این فرایند و اخذ اسناد مالکیت اراضی تحت تملک دانسته و آمادگی ادارات ثبتی استان در این زمینه اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه