English

رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان:

نرخ ۱۲درصدی سالمندی در اصفهان / تولید محتوا در حوزه جوانی جمعیت امری ضروری است

رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: نرخ سالمندی اصفهان بیشتر از نقاط دیگر کشور و نزدیک به ۱۲درصد است.

 نرخ ۱۲درصدی سالمندی در اصفهان / تولید محتوا در حوزه جوانی جمعیت امری ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سینایی با اشاره به نرخ بالای سالمندی در اصفهان، بیان داشت:در حال حاضر نرخ سالمندی اصفهان بیشتر از میانگین کشوری و ۱۲درصد است و نرخ باروری نیز کمتر و شهر به سمت سالمندی پیش می رود.

وی با بیان اینکه باید برای سالمندی موفق تلاش کنیم ، افزود:جوانی جمعیت مسئله مهمی است که متاسفانه دراین حوزه تولید محتوا به معنای واقعی نداریم.

این مقام مسئول گفت: در این راستا کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری به صورت گرافیک و کارتون با موضوع جوانی جمعیت تحت عنوان "این داستان آخرش خوشه! " با حضور ۳۵ هنرمند گرافیست استانی و کشوری در اصفهان در حال برگزاری است.

رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان بیان کرد:این عزیزان در این کارگاه که به مدت سه روز در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برپا شده است  با دستمایه گرافیگ در زمینه جوانی جمعیت تولید محتوا می کنند که اثرات برتر از آنها خریداری و در فضای شهری از آنها استفاده می شود.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:یک حرکت هنری با ایده های نو و شعارهای تازه در حوزه جوانی جمعیت شکل گرفته است که امیدواریم در گام نخست تولید و محتوای مناسب در اکران عمومی مورد استفاده مردم اصفهان قرار گیرد.

حجت‌السلام و المسلمین منوچهر مهروی پور با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های دارای چندقلوبرای سال آینده دارای ردیف اعتبار ویژه‌ای است، بیان کرد: حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو باید یک مطالبه عمومی از دستگاه ها شود.

وی ادامه داد: حمایت از خانواده‌های چندقلو با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نیازمند هم افزایی تمامی دستگاه‌ها و کمک ویژه به این خانواده ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آینده هولناکی با پیری جمعیت در پیش داریم، گفت: در زمینه جوانی جمعیت و فرزند آوری باید کار فرهنگی صورت گیرد زیرا پیری جمعیت نه فقط برای کشور ما که برای سایر کشورها است و از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است.

جوانی جمعیت

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان نیز در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: در سطح کشوردر حوزه جوانی جمعیت تولیداتی که به موضوع جمعیت کمک کند تا کنون کار جدی صورت نگرفته است.

مسعود مهدویان فر گفت: از ابتدای سال جاری در استان اصفهان کارگروه اختصاصی با موضوع جمعیت در حال فعالیت می باشد و اقدامات دستگاه‌ها و نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت را دراستان رصد می‌کند.

وی ادامه داد:قانون جوانی جمعیت در سطح ملی و نیز در استان در حال شکل گرفتن است اما اینگونه نیست که همه اهداف آن محقق شده باشد و تنها بخشی از این قانون اجرا شده است.

این مقام مسئول گفت: در استان اصفهان بیش از ۱۲۰۰ مادر زیر چهل سال سن دارای بالای پنج فرزند شناسایی شده است که در بین آنان، مادران دارای هفت و هشت فرزند نیز وجود دارد.

مهدویان فر افزود: یکی از برنامه های ما در استان شناسایی خانواده‌های دارای چند فرزند است که در این راستا  الگوسازی و فرهنگ سازی را در دستور کار خود در استان قرار دادیم.

وی بیان داشت: بیش از ۲۰ گره ذهنی برای خانواده‌ها در زمینه فرزند آوری وجود دارد که با کار علمی و فرهنگی شناسایی و به آنها پاسخ داده شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در سطح کشور در حوزه جوانی جمعیت کار جدی انجام نشده است، گفت: تولیدات فرهنگی درحوزه جمعیت و خانواده یکی از اقداماتی است که بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب، گره‌های ذهنی در موضوع جمعیت باید برای مردم گشوده شود و اقناع فکری خانواده‌ها انجام گیرد.‌

 رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: این کارگاه دومین تجربه کارگاه‌های هنری شهرداری اصفهان است که با موضوع جمعیت در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برپا شده است.

مجتبی شاهمرادی اظهار داشت: علی‌رغم کارهای خوبی که برای جوانی جمعیت  صورت گرفته است متأسفانه در سال گذشته شرایط مناسبی در استان اصفهان در حوزه جوانی جمعیت نداشتیم و در این راستا برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند در جلب توجه افکار عمومی موثر باشد.

به گزارش موج؛ در حاشیه برنامه کارگاه طراحی پوستر به صورت گرافیک و کارتون با موضوع جوانی جمعیت تحت عنوان "این داستان آخرش خوشه! "  از خانواده‌ دارای پنج قلو در اصفهان تقدیر شد.

جوانی جمعیت 2

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی