English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

واقفان کردستانی به حوزه سلامت ورود کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به نیازهای استان در حوزه سلامت انتظار می رود که واقفان و خیرخواهان کردستانی به این حوزه ورود جدی نمایند.

واقفان کردستانی به حوزه سلامت ورود کنند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،فریدون عبدالملکی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اجرایی وقف و سلامت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: زیرساخت‌های حوزه سلامت هر ساله رشد و توسعه چشمگیر داشته است اما باز هم نیازمند افزایش این زیرساخت‌ها در استان هستیم.

وی افزود: با توجه به نیازهای نامحدود حوزه سلامت و استحقاق مردم استان برای برخورداری از خدمات در دسترس و درخور شأن، از حمایت‌ها و کمک‌هایی که از جانب اداره کل اوقاف استان برای دانشگاه قابل تعریف و تحقق است، استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نیکو بودن سنت حسنه وقف، هدایت و تمرکز آن در حوزه سلامت را خیر مضاعف عنوان کرد و پاره‌ای از نیازها و اولویت‌های دانشگاه را برای مورد حمایت قرار گرفتن در حوزه وقف مطرح کرد.

عبدالملکی ادامه داد: از جمله این نیازها ساخت دانشکده داروسازی، تکمیل ساختمان دانشکده بین الملل و هم چنین تهیه دستگاه‌های دیالیز برای تجهیز و راه اندازی بخش خیر ساز در حال اتمام دیالیز مرکز آموزشی و درمانی توحید سنندج است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز با استقبال از شورای تشکیل شده از عزم دانشگاه برای ورود و برخورداری از مواهب حوزه وقف استقبال کرد و افزود: برای جهت دادن به نگرش واقفین و خیرین استان و هدایت آن به سمت حوزه سلامت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی لازم است.

حجت الاسلام محمد کاروند با توجه به قیاس استان کردستان با سایر استان‌ها، بیان کرد: زمینه برای برخورداری بیشتر حوزه سلامت استان از موقوفات وجود دارد که باید برای نیل به آن تلاش کرد.

وی ضمن توصیه به تداوم و تکرار جلسات شورا، بر ایجاد کمیته‌های تخصصی ذیل شورا و همچنین آمادگی اداره کل اوقاف برای حمایت و مشارکت در اجرای اردوهای جهادی ارائه خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه