English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

نخستین دستگاه آنژیوگرافی محیطی پریفرال در کردستان نصب شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نخستین دستگاه آنژیوگرافی محیطی پریفرال (فوق پیشرفته ترین دستگاه کشور) در مرکز آموزشی و درمانی کوثر سنندج نصب شد.

نخستین دستگاه آنژیوگرافی محیطی پریفرال در کردستان نصب شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسعد فتحی‌پور روز پنجشنبه در حاشیه تحویل دستگاه آنژیوگرافی به مرکز آموزشی و درمانی کوثر سنندج اظهار کرد: این دستگاه در زمینه تنگی و گرفتگی عروق مغزی و عروق محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: راه اندازی اقدامات پریفرال می تواند یک گام بزرگ جهت بر طرف کردن مشکلات عروقی مراجعین به این مرکز و گام مهمی در جهت کاهش مسافرت های طولانی بیماران به سایر مراکز استانها و همچنین کاهش هزینه بیماران باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: قیمت این دستگاه ۷۰۰ هزار یورو است که با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره تجهیزات پزشکی این معاونت با وزارت بهداشت و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با ارز دولتی خریداری شد.

آنژیوگرافی پریفرال (محیطی) یک روش برای آنژیو گرافی عروق محیطی جهت بررسی تنگی، گرفتگی و مشکلات این چنینی است که برای عروق پا، دست ها، لگن استفاده می شود.

در حین انجام این روش می توان در صورت گرفتگی از بالون یا استنت برای باز شدن عروق استفاده کرد و در صورتی که تنگی شدید باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

کاربرد آنژیوگرافی محیطی در زمینه انسداد شریان‌ها یا بیماری عروق محیطی، بررسی وضعیت عروق کلیه، مشکلات در آئورت و رگ های جدا شده از آن، ناهنجاری‌های عروقی و لخته شدن خون در عروق ریه (آمبولی ریه) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه