English

استاندار کردستان:

صنایع تبدیلی نیاز اصلی استان کردستان است

استاندار کردستان ایجاد صنایع تبدیلی را از نیازهای اصلی کشاورزان در استان دانست و گفت: مسئولان از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت کنند.

صنایع تبدیلی نیاز اصلی استان کردستان است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی استان کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان کار دولت سیزدهم استان کردستان در حوزه کشاورزی جهش بسیار خوبی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه آبی کردن اراضی دیم جزو اولویت‌های اصلی در استان است، گفت: انتقال آب سدها به زمین‌های دیم باید سریع‌تر از آنچه که هست انجام شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه انتقال آب یکی دیگر از اولویت‌های اصلی ماست و نمونه بارز آن نیز انتقال آب سد آزاد به سنندج بود، تصریح کرد: انتقال آب به دشت‌های قروه و دهگلان نیز جزو اولویت مهم و در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه منابع آب به هیچ وجه تاخیر در اعلام استعلامات پذیرفته نمی‌شود، لذا حداکثر زمان برای استعلامات جهت سرمایه‌گذاری در آب منطقه‌ای باید 15 روز باشد, غیر از این به معنی سنگ‌اندازی در انجام کار است.

وی افزود: بانک‌های استان باید خودشان دنبال سرمایه‌گذاران بروند و برای آنها مشوق‌های سرمایه‌گذاری را ایجاد کنند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: نمی‌توان با شرایط 20 سال پیش در برخی از امور مانند مرغداری‌ها ورود کنیم، لذا سرمایه‌گذاران هم باید تمکن مالی کافی را برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی ابراز داشت: هدفمندسازی یارانه‌ها باید اجرایی می‌شد و بر این واقفیم که با اجرای این طرح چه فشاری بر مرغداران وارد شد.

استاندار کردستان با ذکر اینکه آب منبع نایاب و باید قدردان این ظرفیت باشیم، اذعان کرد: در استان متاسفانه کمبود آب داریم و این وضعیت، نگرانی‌هایی را در تامین آب به وجود آورده است.

به گفته وی هر چه کشاورزان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند می‌توان تاثیرات و تبعات آن را مشاهده کرد.

استاندار کردستان صنایع تبدیلی کشاورزی در استان به عنوان یک امر مهم و لازم اشاره و گفت: باید همه با هم سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی، بسته‌بندی و حتی احداث گلخانه‌های صنعتی تشویق کنیم‌.

زارعی‌کوشا یادآور شد: بخش عمده‌ای از اشتغال فصلی ما در بخش کشاورزی است و باید زنجیره تکمیلی بخش کشاورزی را دنبال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه