English

استاندار فارس تاکید کرد؛

لزوم ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی

استاندار فارس گفت: در صورت سرمایه گذاری دستگاه های ذیربط، به منظور ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی کشور در فارس، مدیریت استان آمادگی اختصاص زمین و رفع موانع پیش روی احداث این مجموعه را دارد؛ احداث این مجموعه در مسیر اعتماد به دانش و انگیزه جوانان کشور صورت می پذیرد که در نهایت به ایستادگی و استقلال کشور در این حوزه منجر می شود.

لزوم ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در بازدید از صنایع دریایی شهید صفایی گفت: اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در تمامی شاخه ها، در گوشه گوشه‌ی کشور، حاکی از نوآوری، خلاقیت، ابتکار، انگیزه، زحمت، خودباوری و خودکفایی است.

استاندار فارس با بیان اینکه پتانسیل های فراوانی در مجموعه شهید صفایی وجود دارد که می بایست از بالقوه بودن خارج شده و بالفعل شود، افزود: مسئولین دانشگاه ها بویژه دانشگاه صنعتی و دانشگاه شیراز، ایجاد رشته های مرتبط با صنایعی که در استان و شهر شیراز وجود دارد را با جدیت پیگیری نمایند.

وی با تاکید بر هم فکری و همکاری در مسیر راه اندازی رشته های تحصیلی، اظهار داشت: برخی اوقات یک صنعت و هدف، در بین دو یا چند رشته قرار می گیرد که می توان برای آن ها نیز ایجاد رشته های ترکیبی را در پیش گرفت.

ایمانیه تصریح کرد: در عرصه راه اندازی رشته های تحصیلی و تاسیس پژوهشکده ها، دانشگاه ها پیش قدم شوند؛ مدیریت استان نیز در این زمینه حمایت و همکاری می نماید.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه این مجموعه در حوزه صنایع دریایی فعالیت ویژه ای دارد، گفت: وزارت نفت، وزارت کشور، امور بنادر و سایر دستگاه های مرتبط با این حوزه می بایست جلسه ای تشکیل دهند و ضمن بررسی نیازهای کشور، زمینه‌ی تحقق خواسته ها را فراهم کنند.

وی بر لزوم ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی تاکید کرد و افزود: در صورت سرمایه گذاری دستگاه های ذیربط، به منظور ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی کشور در فارس، مدیریت استان آمادگی اختصاص زمین و رفع موانع پیش روی احداث این مجموعه را دارد؛ احداث این مجموعه در مسیر اعتماد به دانش و انگیزه جوانان کشور صورت می پذیرد که در نهایت به ایستادگی و استقلال کشور در این حوزه منجر می شود.

ایمانیه با اشاره بر اینکه بخش خصوصی نیز آمادگی سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی را دارد، اظهار داشت: سازمان صمت استان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی اقدام به برپایی نمایشگاهی از نیازمندی ها و فعالیت های قابل ارائه توسط این مجموعه، در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز نماید تا صنعتگران نسبت به تامین ملزومات و امکانات مورد نیاز خود از این مجموعه اقدام کنند.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه این مجموعه می تواند در زمینه بورسیه تحصیلی دانشجویان ورود کند، افزود: تعدادی از دانشجویان با استعداد مرتبط با فعالیت های خود در بازه تحصیلات عالی دانشگاهی را بورسیه نمایید تا پس از اتمام تحصیل ایشان، در همین حوزه به کار گرفته شوند.

 

مرکز تحقیقات و درمان پزشکی بازساختی در شیراز راه اندازی می شود

استاندار فارس، همچنین در جلسه هم اندیشی حمایت از راه اندازی مرکز تحقیقات و درمان سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت: امروز سعادت داشتیم خدمت برخی از خیران محترم استان باشیم. فارس از دیرباز و همیشه، در طول تاریخ در امور خیریه، پیشتاز بوده است‌.

استاندار فارس با اشاره به اینکه خیرین حوزه سلامت استان، همواره خوش درخشیده اند، افزود: هزاران میلیارد تومان برای احداث موسسات درمانی و تشخیصی و ارائه خدمات سلامت به مردم استان و ایران اسلامی از جانب ایشان تامین شده است.

وی با بیان اینکه امروز افتخار میزبانی یکی از دانشمندان و اساتید برجسته کشور در عرصه پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی را داشتیم، اظهار داشت: علم پزشکی در آینده ای نزدیک به طرف پزشکی بازساختی خواهد رفت؛ مهندسی بافت، سلول های بنیادین، پزشکی تشخیصی، ژن درمانی و علوم اعصاب بصورت ویژه مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

ایمانیه با تاکید بر اینکه علوم، روز به روز گسترش بیشتری می باید، تصریح کرد: کشور ما در عرصه پزشکی، بویژه بعد از انقلاب خوش درخشیده لذا شایسته نیست که در عرصه‌ی سلول های بنیادی و بازساختی پزشکی دچار عقب ماندگی شود.

وی ادامه داد: با حضور صاحبان سرمایه، استاد ملک حسینی، خیرین، برخی از مسولین دستگاه های اجرایی استان، اساتید نخبه و دانشمند، جلسه ای  تشکیل شد و ضمن ارائه گزارشی مبنی بر اهمیت پزشکی بازسااختی وسلول های بنیادی، برنامه های مدنظر به منظور ایجاد، توسعه و گسترش این حوزه با مدعوین بزرگوار در میان گذاشته شد.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای قدم اولیه ایجاد این مرکز برداشته شده است، افزود: در این جلسه خیرین محترم متعهد شدند اعتبار لازم جهت اجرای فاز اول این پروژه را اختصاص دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نگاه موجود در بین خیرین استان، امیدواریم با عنایت خداوند متعال این کار به نتیجه خوب و ارزشمندی برسد.

استاندار فارس بر حمایت و همکاری دولت در همه شاخه ها خصوصا فراهم سازی زمینه‌ی فعالیت ها، تاکید کرد و افزود: دولت همیشه زمینه های فعالیت را فراهم می کند اما در عرصه های سلامت، بویژه در کشورهایی که در موضوع سلامت کارهای برجسته و شاخص انجام داده اند، خیرین همواره، پیشتاز بوده اند.

وی به فعالیت های مجمع خیرین سلامت استان اشاره کرد و گفت: در بسیاری از پروژه های حوزه سلامت استان، زیرساخت ها توسط خیرین فراهم شده و مرحله‌ی تجهیز، اداره و پیگیرهای لازم برای اجرا و قرار گرفتن در مسیر خدمت رسانی به عموم مردم، توسط دولت انجام می شود.

مسئول ارشد اجرایی استان به همکاری تمام دستگاه های دولتی فارس برای به ثمر رسیدن این اقدام ارزشمند تاکید کرد و اظهار داشت: این طرح، پروژه ای نیست که یکساله تمام شود ، باید ده ها سال ادامه یابد و به یک مرکز بزرگ بین المللی تبدیل شود، در نتیجه به هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ایمانیه تصریح کرد: در قدم اول اعتبار مورد نیاز به لطف نیک اندیشان حوزه سلامت، تامین شد.

وی افزود: یکی از اهداف تعیین شده این است که در عرض ۳ سال قدم اول به نتیجه برسد، بنابراین برنامه ریزی شده تا از ابتدای سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز شود و پایان ۱۴۰۴ گام نخست این طرح ملی به سرانجام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه