English

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی:

رکورد بارگیری کالاهای اساسی در بندرامام شکسته شد

در جریان بارگیری ریلی ۱۹۸ دستگاه واگن حامل کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ضمن حمل و ارسال ۱۰ هزار و ۷۰۹ تن در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.

رکورد بارگیری کالاهای اساسی در بندرامام شکسته شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، داوود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی ضمن اعلام این خبر بیان داشت: در بازه زمانی مذکور ۱۹۸ دستگاه واگن مشتمل بر گندم، ذرت، دانه‌روغنی و روغن خوراکی بارگیری و از طریق ریل به مبادی مصرف به اقصی نقاط کشور ارسال شد.

چگنی با اشاره به هدف‌گذاری این اداره کل برای افزایش سهم ریلی که حائز مزایای متعدد منحصر به فردی از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سازگاری با محیط زیست و توسعه پایدار، کاهش هزینه‌ها و امنیت بالا است، گفت: تمهید زمینه و امکانات مساعد برای تقویت حمل ریلی و افزایش تعداد انبارهای حمل ریلی به چهار باب از اهم عواملی است که در تحقق رکورد مذکور نقش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان یکی از نخستین بنادر ریل پایه کشور با برخورداری از ۱۴۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی و ۱۹ ایستگاه ریلی همواره تلاش داشته است با هم‌افزایی با راه‌آهن جنوب در ترغیب صاحبان کالا به افزایش سهم ریلی نقش مهمی ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه