English

شهردار کاشان خبرداد؛

پروژه زیرگذر کاشان در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت

شهردار کاشان گفت: با حل مشکلات حقوقی پروژه زیرگذر کاشان در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت.

پروژه زیرگذر کاشان در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده در نشست رسمی شورای اسلامی شهر با تشریح روند مشکلات حقوقی پروژه زیرگذر، با اشاره به توقف پروژه در اواخر دوره مدیریت شهری گذشته بیان کرد: در ابتدای ورودم به شهرداری کاشان، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تا عدم رفع مسائل حقوقی 88 قطعه زمین واگذار شده و 55 قطعه زمین خاکی مصمم به توقف پروژه و حتی خروج از فرآیند اجرایی بود.

وی خاطرنشان کرد: زمین‌ها عملا از سوی سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم انجام تعهدات بیمه‌‌ای شرکت ریسندگی و بافندگی توقیف شده بود و از سویی دیگر تصور عدم مصمم بودن برای حل مشکلات، قرارگاه و سازمان تأمین اجتماعی را در مسیری مشخص قرار داده بود.

شهردار کاشان با بیان اینکه بر اساس تعهد انجام شده در دوره گذشته، باید فرآیند انتقال زمین‌ها ظرف مدت 22 ماه انجام می‌شد، افزود: با توجه به آغاز اجرای پروژه در 28 خردادماه 98، در زمان آغاز فعالیت این دوره در شهریورماه 1400، این فرصت تمام شده بود و فرآیند انتقال صورت نگرفته بود.

بخشنده، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و با پی‌گیری و مذاکرات صورت گرفته، نه تنها فعالیت قرارگاه از سرگرفته شد بلکه ظرفیت کار به صورت سه شیفته افزایش یافت و بالغ بر 180 هزار متر مکعب خاک برداری تنها ظرف 6 ماه انجام شد.

وی، به انجام بسیاری از اقدامات اجرایی تا 22 بهمن سال 1400اشاره و عنوان کرد: با وجود این شرایط مطلوب، اما پس از آنکه قرارگاه، عدم حل مسائل حقوقی را مشاهده کرد و با وجود آنکه از تمام ظرفیت‌ها از جمله شورای تأمین برای رفع مشکل استفاده شد و در ادامه سندهای تک برگ برای زمین‌ها صادر گردید اما همچنان به دلیل توقیف بودن سندها، مسئله حقوقی پروژه زیرگذر پابرجا ماند و طبیعتا ادامه پروژه با مشکلاتی همراه شد.

شهردار کاشان، از برگزاری نشست شهرداری کاشان با قرارگاه خاتم‌‌الانبیا(ص) برای حل موضوع در هفته پیش خبر داد و گفت: ماحصل این جلسه، یافتن توافقاتی به منظور انجام تعهدات شهرداری و رفع مسئله بهره‌برداری از پروژه زیرگذر بوده است.

بخشنده اضافه کرد: بر اساس این توافق، ظرف مدت 6 ماه، باید فرآیند کارشناسی و تعیین قیمت 88 قطعه زمین با حضور نمایندگان معتمد طرفین اعم از شهرداری، قرارگاه و پیمانکاران انجام شود و سپس سازوکار تسویه عملیاتی گردد؛ لایحه صورتجلسه این توافق به شورا برای اخذ مجوز تقدیم شده است تا با تأیید شورا اقدامات دنبال شود.

شهردار کاشان با اشاره به انجام قریب به اتفاق مراحل پایانی پروژه اعم از تست نور، رنگ‌‌آمیزی جداول، نصب ژنراتور در اتاقک و.... گفت: برخی جزییات فنی و عملیات اجرایی باقی‌مانده نیز در روزهای آتی به انجام می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه