English

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان:

جشن‌های اعیاد شعبانیه با مدیریت مردم برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه با مدیریت مردم در تمام نقاط استان کردستان خبر داد و گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید از حالت مناسبتی خارج شده و تبدیل به یک جریان در سطح جامعه شود.

جشن‌های اعیاد شعبانیه با مدیریت مردم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، ششم اسفندماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های شعبانیه گفت: مهدویت روح حاکم بر اندیشه اسلامی است و از جایگاه بالایی در آموزه‌‌های دینی برخوردار است.

وی افزود: تمامی ادیان توحیدی و غیرتوحیدی بر منجی آخرالزمان توافق دارند چرا که بحث انتظار مطابق با فطرت و قانون تکامل بشر است و از این رو فرهنگ مهدویت از درجه اهمیت بسیار بالایی در همه اعصار برخوردار می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: متأسفانه تاکنون از ظرفیت بسیار بالای فرهنگ مهدویت استفاده کافی نشده است چرا که می‌توان با تبیین صحیح ‌تر در این حوزه برای وحدت بین مسلمانان و ایجاد و تحکیم امت واحد و دین واحد بهره گرفت.

وی گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید از حالت مناسبتی خارج شده و تبدیل به یک جریان در سطح جامعه شود و خود مردم مدیریت این جشن‌ها را بر عهده بگیرند و دستگاه‌های فرهنگی باید در جهت تحقق این مهم رویکرد تسهیل‌گری داشته باشند.

حجت‌الاسلام سادات با اشاره به برنامه‌های متنوع اعیاد شعبانیه در سطح استان افزود: جشن‌های نیمه شعبان در مساجد، اماکن متبرکه و سطح محلات برگزار می گردد و نورافشانی و آذین بندی معابر، اعطای کمک‌های مؤمنانه به تعداد دو هزار مورد، برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع خانواده، سبک زندگی مهدوی و انقلاب اسلامی و مهدویت با رویکر امیدآفرینی و همچنین پاسخ به شبهات در قالب نشست‌های تخصصی در مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: در شب نیمه شعبان مراسم بزرگی به عنوان برنامه شاخص با حضور آحاد مردم در مهدیه بزرگ سنندج برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اطلاع‌رسانی و اجرای مناسب این برنامه نیز در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه