English

امام جمعه سنندج:

غربی‌ها دلسوز مردم ایران نیستند

امام جمعه سنندج گفت: دشمنان دائم در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد فتنه و اختلاف بین ملت و نظام هستند و نشان داده‌اند که هیچگاه دلسوز جامعه اسلامی نیستند.

غربی‌ها دلسوز مردم ایران نیستند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: دشمن امنیت ما را نمی‌خواهد و به مصلحت کشورمان و جامعه اسلامی عمل نمی‌کند، همچنانکه رژیم بعث هزاران کُرد را قتل عام کرد و غربی‌ها سکوت کردند، بنابراین نباید فریب تبلیغات دروغین آنان را خورد.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است، یادآور شد: باید هوشیار باشیم، چراکه در صورت ایجاد تشتت بین مردم و مذاهب اسلامی، این وضعیت قابل جبران نیست.

امام جمعه سنندج بر لزوم تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و ادامه داد: خواست ملت به میدان آمدن مسئولان و دستگاه‌ها و برطرف شدن مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

ماموستا رستمی به دیدار اخیر رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره داشت و گفت: رهبری در این دیدار، ضمن تقدیر از حرکت باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بر لزوم تلاش مضاعف مسئولان برای رفع مشکلات ملت تاکید کردند.

وی با بیان اینکه دولت و دستگاه‌ها برای توسعه کشور قدم‌های بزرگتری بردارند، اضافه کرد: دغدغه‌های مردم و مشکلات اقتصادی، گرانی و بالا بودن قیمت اجناس را به وزیر اقتصاد نیز انتقال دادیم که امیدواریم برای آن چاره‌اندیشی شود.

خطیب جمعه سنندج عفو رهبری و اقدام دستگاه قضایی برای آزادی ۲ ماموستای کردستانی و بازداشتی‌های حوادث اخیر را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: امیدواریم شاهد آزادی تمام زندانیان مرتبط به جریان‌های چند ماهه اخیر باشیم.

تبریک ولادت امام حسین(ع) و ابوالفضل‌ العباس(ع) و روز پاسدار و جانباز، انجام ازدواج آسان و ضرورت عدم سخت‌گیری خانواده‌ها از دیگر مواردی بود که ماموستا رستمی به آن اشاره و در رابطه با طلاق مطالبی را بیان کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه