English

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خبر داد؛

اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان کردستان افتتاح شد

اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کردستان با حضور مسئولان قوه قضاییه و دستگاه قضایی استان افتتاح شد

اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، مراسم افتتاحیه اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان کردستان روز پنجشنبه با حضور رئیس کل دادگستری کردستان، مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه و معاون توسعه حل اختلاف استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این مراسم اظهار داشت: از محورهای مهم سند تحول و تعالی قوه قضائیه بحث تخصصی شدن امور قضائی و رسیدگی هاست.

وی تخصصی شدن امور مختلف در دادگستری استان کردستان را از ضروریات توصیف کرد و گفت: امیدواریم افتتاح اداره تصفیه و ورشکستگی، مصادف با رونق گرفتن چرخه تولید و اشتغال در استان باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اشراف لازم بر قوانین و مقررات تصفیه توسط افراد شاغل در این اداره را ضروری دانست و افزود: باید بعد از صدور حکم ورشکستگی، اموال به درستی و در کمال صحت شناسایی و همچنین بستانکاران واقعی شناسایی شوند.

حجت الاسلام حسینی افزود: وجود قضات و کارکنان اداری در قسمت‌های تخصصی و کاربردی همراه با آموزش‌های مؤثر و مستمر سبب می‌شود تا خدمت رسانی بهتر و شایسته‌تری به مردم انجام شود.

در ادامه این جلسه، محمدعلی نوابی مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه، اداره تصفیه و ورشکستگی را از تخصصی‌ترین بخش‌های قوه قضائیه توصیف کرد و بیان داشت: از سال ۱۳۹۸ و با دستور رئیس قوه قضائیه، اداره تصفیه و ورشکستگی به عنوان ستاد زیرمجموعه قوه قضائیه در استان‌ها شروع به کار کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان تعداد ۴۸ پرونده وجود دارد که ضروری است در اداره تصفیه استان به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه کار این اداره را حساس و کلیدی توصیف کرد و تأکید کرد: با حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و با تکیه بر نیروی انسانی خبره، متدین، متعهد و متخصص باید به اهدافی که در سند تحول و تعالی قوه قضائیه ذکر شده، دست یابیم.

نوابی بر لزوم تعیین شعبه ویژه در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر استان کردستان برای رسیدگی به این دست از پرونده‌ها تأکید کرد و گفت: باید تمایز بین ورشکستگی واقعی و ورشکستگی صوری برای قضات رسیدگی کننده به این پرونده‌ها محرز شود.

وی افتتاح این اداره را در دادگستری استان کردستان در چارچوب حمایت از تولید و اشتغال و رفع بیکاری ذکر کرد.

شایان ذکر است که اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان در مجتمع شوراهای حل اختلاف مرکز استان واقع در میدان آزادی سنندج قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه