English

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

راهکار اصلی رفع مشکل اشتغال جوانان مهارت آموزی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت:راهکار اصلی رفع مشکل اشتغال جوانان خوزستانی، مهارت آموزی است و تا زمانی که فرهنگ‌ اشتغال را تغییر ندهیم شرایط در استان همین گونه است.

 راهکار اصلی رفع مشکل اشتغال جوانان مهارت آموزی است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حجت السلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد روز پنجشنبه در نشست صمیمانه اقوام و عشایر استان با استاندار خوزستان که در محل گیت بوستان برگزار شد ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد پیروری انقلاب اسلامی افزود:خانواده ها فکر می کنند ایجاد اشتغال در سایه مدرک است در حالی که جوانان را باید به سمت مهارت آموزی هدایت کنیم تا دانشجویان حین تحصیل، یک فن و حرفه بیاموزند.

وی بیان کرد: امروزه کشورهای پیشرفته جهان به بحث مهارت آموزی توجه ویژه ای دارند لذا دولت باید زمینه مهارت آموزی و اشتغال جوانان را فراهم کند.

امام جمعه اهواز در ادامه با بیان اینکه امروز مردم از آن جهت که سفره شان تنگ تر شده و جوانانشان بیکار هستند شرایط برایشان سخت شده است افزود: اگر شرایط خود را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنیم، می بینیم که معیشت و سفره مردم به مراتب بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما ۴۴ سال تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارد گفت: در سالهای ۵۴ و ۵۵ در حالیکه کشور ایران تورم بسیار بالایی را تجربه می کرد نخست وزیر وقت مدعی بود در طول چندین سال قیمت یک خودکار را ثابت نگه داشته است. در دهه ۵۰، با وجود اینکه شهر خرمشهر یک بندر بین المللی بود ولی سفره خیلی از خانواده ها خالی بود اما الان شرایط متفاوت است.

وی افزود: متاسفانه دولت قبل به گونه ای مین گذاری کرده که هر جا پا می گذاریم آثار آن نمایان می شود با این حال دولت انقلابی آقای رییسی در حال تلاش است تا مشکلات مردم را کمتر کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه افزود:با توجه به اینکه در آستانه رمضان ماه ضیافت الهی هستیم باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم و از درون خود را پاک کنیم تا موجب خشنودی امام زمان (عج) شود.

وی با بیان اینکه چهار عنصر باعث تشکیل انقلاب اسلامی شد افزود: خدا ، اسلام ناب محمدی، مردم مومن و شهادت طلب و ولایت فقیه باعث رقم زدن انقلاب اسلامی شدند. در حالی که بشر شرایطی را طی می کرد که سراسر سقوط بود، در آن دوران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

امام جمعه اهواز گفت: تمام قدرت ها دست به دست هم دادند برای اینکه انقلاب اسلامی را در همان آغاز به سقوط بکشانند اما بعد از گذشت ۴۴ سال موفق به این کار نشده اند. فشارهایی که براثر تحریم به ملت ایران وارد شده اگر در کشورهای اروپایی رخ می داد ۶ ماه بیشتر دوام نمی آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه