English

۴۵ پروژه در حوزه راهداری هرمزگان افتتاح می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان هرمزگان گفت: ۴۵ پروژه راهداری هرمزگان در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

۴۵ پروژه در حوزه راهداری هرمزگان افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان هرمزگان در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ خطوط راهی مانند آزاد راه، بزرگ راه، راه اصلی و فرعی در هرمزگان وجود دارد و در دهه مبارک فجر شاهد توسعه این راه ها خواهیم بود.
شرفی اذعان کرد: اهم فعالیت های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل در هرمزگان ترمیم و روکش آسفالت و بهسازی نقاط حادثه خیز استانی و رفع این نقاط بوده است که در ۱۰ ماهه امسال ۱۵۶ کیلومتر  به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال روکش راه اصلی، ۳۰۲ کیلومتر روکش راه های فرعی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال و ۴۰۰ دستگاه تعمیرات اساسی صورت گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان هرمزگان ضمن بیان اینکه برای جلوگیری از بروز سانحه جاده‌ ای رفع نقاط حادثه خیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، ابراز کرد: رفع نقاط حادثه خیر از برنامه های مهمی بوده است که در ۱۰ ماهه اخیر در اولویت بوده است و ۲۰ نقطه حادثه خیز ترمیم و مشکل آن‌ها مرتفع شده است.
وی ادامه داد: در این مدت قریب به  ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۷۲۰ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه اخیر انجام شده است.
شرفی اضافه کرد: بهسازی‌ها محور میناب-بشاگرد به طول ۱۶ کیلومتر در دست اقدام است و ۷ و نیم کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است، در ضمن ۱۸ پروژه به ارزش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان که اهم آنها می توان به ۹۳ کیلومتر محور زیرکوه اشاره کرد، در شهرستان جاسک هم توسعه راه های ساحلی و مناطق محروم در دستور کار است.
وی تشریح کرد: در شهرستان سیریک ساماندهی نقاط ورودی شهر و بهسازی ۱۵ راه روستایی در حال انجام است که با این بهسازی ۳۰ کیلومتر دسترسی مردم را آسانتر شده و زمان رسیدن به مقصد را کاهش می‌دهد، در شهرستان رودان بهسازی محور جغین-هشتنبدی و توسعه۲۰ راه روستایی صورت گرفته است، همچنین در شهرستان حاجی‌آباد راه روستایی بیشترین توسعه را داشته که راه های منتهی به کوهشاه احمدی در صدر این پروژه ها است و در چهار محور با پیشرفت بالای ۴۰ درصد است.
شرفی با اشاره به اهمیت بهسازی راه در هرمزگان گفت: ۲۱۵ پروژه توسعه ای و کلی به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است که ۴۵ پروژه آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال در حوزه حمل و نقل ۲۳ میلیون تن جا به جایی انجام شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است و ۲۱۱ شرکت حمل و نقلی در این حوزه فعال هستند، همچنین پنج میلیون تن کالای اساسی در استان به سراسر کشور جابه‌جا شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه