English

استاندار هرمزگان:

باید سهم ایران را از ترانزیت بین المللی افزایش دهیم

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر امسال هزار و 80 پروژه با اعتبار بیش از 364هزار میلیارد تومان در استان هرمزگان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود، گفت: باید سهم ایران را از ترانزیت بین المللی افزایش دهیم.

باید سهم ایران را از ترانزیت بین المللی افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر نشست خبری را با اصحاب رسانه در محل استانداری برگزار کرد.

دوستی در این مراسم اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال هزارو 80 پروژه با اعتبار 364هزار میلیارد تومان در هرمزگان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی گفت: پروژه بزرگترین پارک متانول جهان در پارسیان و ایجاد قطب جدید پتروشیمی در سیریک، میناب و جاسک از مهمترین پروژه های شاخص مدنظر ما تلقی می شود.

دوستی با بیان اینکه توسعه عدالت محوری را در دستور کار قرار دادیم، اذعان داشت: فشار زیادی را برای گازرسانی در اقصی نقاط هرمزگان گذاشته ایم تا بدین وسیله بتوانیم توسعه عدالت محوری را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: باید سهم ایران را از ترانزیت بین المللی افزایش دهیم و نقش بندرعباس را در جایگاه بین المللی حفظ کنیم، به همین منظور تجهیزات تخلیه و بارگیری جدیدی در بندرشهید رجایی مستقر کرده ایم.

وی در ادامه گفت: یک جایگاه بزرگ سوخت را در بندرشهید رجایی جانمایی کردیم و درگیر کسب مجوزات لازم هستیم تا زمان را برای خروج بارکاهش دهیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: معادن گچ قابل توجهی در هرمزگان داریم و در همین راستا رقیب جدی به نام عمان داریم که در حال اصلاحاتی هستیم تا بندرتخصصی گچ را در بندرخمیر ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: بزودی ترمینال مکانیز غلات در بندرشهیدرجایی به بهره برداری می رسد.

دوستی در ادامه گفت: برای اولین بار هنرستان های تخصصی مثل فولاد، پالایشگاه و آبزی پروری ایجاد کردیم.

وی به پروژه های آموزشی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم 267 پروژه و همچنین هزارو222 کلاس را تحویل آموزش و پرورش داده ایم و در مجموع ساخت 900 کلاس درس را آغاز کرده ایم که برخی پروژه های راکد و برخی پروژه ها جدید هستند.

دوستی گفت: بسته پروژه های فولادی در بحث کلنگ زنی و توسعه صنایع فولادی موجود در دهه مبارک فجر امسال رونمایی می شود.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان طرح های قابل توجهی است و همچنین رونمایی از یک پروژه بزرگ در صبا فولاد از مهمترین موارد این بسته فولادی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عملیات آماده سازی 19 شهر در نهضت ملی مسکن در دهه مبارک فجر نیز آغاز می شود.

دوستی یادآور شد: بزودی میزبان رئیس جمهور در هرمزگان خواهیم بود و برخی ابرپروژه ها با حضور آیت الله رئیسی به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: 112 درصد زمین مورد نیاز مسکن چهارساله تخصیص داده شده است و نزدیک به 50هزار تعهدی که در بحث شهری داریم نیاز به مقدماتی چون الحاق به شهرها دارد به دلیل اینکه 30 هزار واحد ویلایی است به سرعت فرآیند آماده سازی طی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی پزشکی در مناطق محروم استان اقدام بزرگی است که 63 هزار خدمت تاکنون انجام شده و در دهه مبارک فجر 5 اردوی ویژه در نظر گرفته ایم.

دوستی اذعان داشت: بیمارستان مادرکودک بندرعباس در دهه مبارک فجر امسال به همت پالایشگاه نفت بندرعباس به پایان می رسد.

وی عنوان کرد: بیمارستان میناب، بیمارستان531تختخوابی بندرعباس منابع قابل توجهی دریافت کرده اند تا هفته دولت آینده به بهره برداری می رسد و همچنین بیمارستان 264 تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با بودجه تزریقی 800 میلیارد تومانی توسط دستور رئیس جمهور در حال ساخت است.

وی ابراز داشت: در جذب اعتبار ملی در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده ایم تا نشان دهیم تا چه میزان برای توسعه هرمزگان تلاش کرده و زمان گذاشته ایم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: عملیات ساماندهی فاضلاب بندرعباس با اعتبار هزارو300 میلیارد تومانی را در دهه مبارک فجر کلنگ زنی می کنیم.

دوستی گفت: هنوز موفق به اصلاح تردد خودرو مناطق آزاد در هرمزگان نشده ایم، اما همچنان در تلاشیم تا این امر به عنوان یک ضرورت تحقق یابد.

استاندار هرمزگان در ادامه اذعان داشت: از ایفای مسئولیت های اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی در هرمزگان رضایت کامل ندارم اما باید قبول کنیم اقدامات بزرگی در زمینه توسعه زیرساخت ها انجام شده است.

دوستی بیان داشت: صنایع باید سیستماتیک و شفاف در زمینه مسئولیت اجتماعی عمل کنند و باید درصد مشخصی از سود خود را در صندوق عدالت و پیشرفت واریز و توسعه استان با برنامه ریزی دقیق و شفاف انجام شود.

وی اذعان داشت: در بندرعباس یکسری زمین ها هستند که خط گاز از روی آن ها عبور می کند که در حال آزادسازی آن هستیم.

استاندار هرمزگان در ادامه اظهار داشت: شهروندان نگران مسکن شهر بندرعباس نباشند زیرا در حال برنامه ریزی و ساماندهی است و به طور حتم در بندرعباس هم طرح نهضت ملی مسکن سرعت می گیرد.

دوستی با بیان اینکه در خصوص بلیط شناورها نیز هم شهروندان و هم شناورداران حق دارند، عنوان کرد: با افزایش قیمت دلار، هزینه شناورها بالا رفته و برای حفظ کیفیت نمی توان از دستورالعمل های قانونی چشم پوشی کرد از طرفی نمی توان فشار هزینه ها را بر دوش مردم قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، جلساتی با منطقه آزاد قشم و دستگاه های ذی ربط نیز برگزار کرده و با کاهش سهم آن ها به طور حتم بزودی نرخ بلیط شناورها به ویژه برای قشموندان و هرمزنشینان کاهش می یابد.

استاندار هرمزگان در پایان افزود: در خصوص ساماندهی مناطق زلزله زده فین و سایه خوش، عنوان کرد: منابع مورد نیاز اختصاص یافته و روند بازسازی و ساماندهی سرعت گرفته و روزانه این موضوع را پیگیری می کنم و تا ماه های آینده نیز پرونده این مناطق بسته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه