English

مهدی دوستی:

متولیان فرهنگی نباید خود را محدود به کمبود بودجه کنند

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در مسئله فرهنگ و ترویج آن در جامعه نباید خود را محدود به کمبود بودجه کرد، گفت: انجام برخی مسائل نیازمند بودجه و ساختار خاصی نیست.

متولیان فرهنگی نباید خود را محدود به کمبود بودجه کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر انجام جهاد فرهنگی دارند که تحقق این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی و انجام کارهای ویژه است، اظهار داشت: در سطح استان نیز در جلسات، دستورکارها و برنامه‌ریزی‌ها به ویژه در حوزه‌های مرتبط با فرهنگ باید شاهد تحول باشیم تا زمینه‌ساز جهاد مورد تاکید فراهم شود.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر برخی حوادث و اتفاقات در سطح جامعه رخ داده و حجاب را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: برای این مسئله باید رویکرد مشخص و برنامه‌ریزی مدون وجود داشته باشد و علت و معلول آن نیز بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری شود.

دوستی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید برای دوره کوتاه‌مدت و بلند‌مدت باشد و تصمیمات اتخاذ شده ضمانت اجرایی داشته باشند، تصریح کرد: در کوتاه‌مدت باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برخی اقدامات از جمله راه‌اندازی نگارخانه و نمایشگاه مرتبط با عفاف انجام شود و در بلند‌مدت باید برای سنین کودکی برنامه‌ریزی شود.‌

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مرتبط با فرهنگ و نظارت بر نحوه کارکرد و فعالیت مهدهای کودک و دبستان‌ها و پیشگیری از تربیت غیر دینی می‌تواند برای بلند‌مدت تاثیرات خوبی بر فرهنگ عمومی بگذارد و از وارد شدن آسیب‌ به کودکان جلوگیری خواهد کرد، در ادامه گفت: بایستی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی محقق و اجرایی شود؛ باید در بازه بین دو جلسه متولیان عملکرد دستگاه‌ها را بررسی و گزارش پیشرفت کارها را در جلسه بعد ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه در مسئله فرهنگ و ترویج آن در جامعه نباید خود را محدود به کمبود بودجه کرد، گفت: انجام برخی مسائل نیازمند بودجه و ساختار خاصی نیست و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود امور را پیش برد و به خروجی هدفگذاری شده دست یافت.

گفتنی است در این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار هرمزگان و جمعی از متولیان فرهنگی استان از پوستر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه