English

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جندی شاپور و میراث فرهنگی دزفول امضا شد

تفاهم نامه همکاری به منظور گسترش، همفکری و همکاری‌های آموزشی- پژوهشی بین دانشگاه صنعتی جندی شاپور و اداره میراث فرهنگی دزفول امضا شد.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جندی شاپور و میراث فرهنگی دزفول امضا شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، رییس این دانشگاه در جریان امضای این تفاهم نامه در دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: این تفاهم نامه با هدف بهره گیری از ظرفیت و دانش نیروهای متخصص و آموزش دیده در حوزه های دانشگاهی و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت دانشجویان، محققان و اساتید در موضوعات علمی مرتبط با میراث فرهنگی، علوم و دانش فنی منعقد و امضا شد.

مهدی بدیعی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه طرفین تلاش خود را برای گسترش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی و تحقیقاتی خواهند داشت.

وی اجرای طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی موردنیاز را ضروری دانست و گفت: بررسی و شناسایی محوطه‌های تاریخی و فرهنگی، همکاری در کاوش‌های باستان‌شناسی، مستند نگاری و تهیه شناسنامه‌های ثبتی از اشیای تاریخی و انجام عملیات تعیین حریم محوطه‌های باستانی(گمانه‌زنی و مستند نگاری) از جمله برنامه با امضای این تفاهم نامه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز گفت: بازسازی، بهسازی و مرمت ابنیه تاریخی، تهیه اپلیکیشن های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، مطالعه بر روی پتانسیل‌های گردشگری منطقه خوزستان از جمله باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، گردشگری آب، مطالعه و همکاری در برگزاری جشنواره‌های محلی و بومی گردشگری در سطح استان، تهیه کتب علمی با موضوعات تاریخی و گردشگری و صنایع‌دستی و برگزاری همایش و نشست‌ها در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی از مفاد این تفاهم نامه می باشند.

حمیدرضا خادم مشاوره و اجرای پارک‌های آشنایی با میراث فرهنگی، مشاوره در تهیه کاتالوگ و بروشور در جهت اهداف فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی به زبان‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای اهداف وزارت میراث فرهنگی را از دیگر موارد این تفاهم نامه خواند و افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره‌های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی موردنیاز از دیگر مفاد تفاهم نامه هستند.

وی ادامه داد: تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت به‌منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان موردنیاز در این تفاهم نامه گنجانده شده‌اند.

خادم گفت: هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به‌ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی، بررسی میزان نیاز به فن‌آوری‌های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه‌ریزی جهت نیل به موارد اولویت‌دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی در حوزه های مشترک مطالعاتی، تبادل اطلاعات از طریق پایگاه های اطلاعاتی مشترک، استفاده متقابل از کتابخانه‌های طرفین و انجام بازدیدهای متقابل علمی برای دانشجویان و علاقه‌مندان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

به گزارش خبرگزاری موج، این تفاهم نامه به مدت سه سال امضا شده و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه