English

امام جمعه شیراز:

نیازمند اقتصاد قوی و مستقل‌ برای پیشبرد اهداف بزرگ انقلاب هستیم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر میخواهیم اهداف بزرگ انقلاب را پیش ببریم و ادامه راه شهدا را پی بگیریم یکی از نیازهای مهم ما این است که اقتصاد قوی و مستقل داشته باشیم و در این مسئله به نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند ضربه بزند.

نیازمند اقتصاد قوی و مستقل‌ برای پیشبرد اهداف بزرگ انقلاب هستیم

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به معارف انقلاب اسلامی و   مسئله دشمن شناسی که یک مطلب بسیار مهم است گفت: حول محور توحید که مهم ترین اصل در معارف انقلاب اسلامی است یک مسئله وجود دارد و آن شناخت دشمنان و مخالفان توحید است. چه کسانی دشمنان توحید هستند و نمی‌خواهند ما و مردم دنیا موحد باشیم و خداوند را پرستش کنیم و در همه امور زندگی‌مان توحید جریان داشته باشد؟ دشمن شناسی مسئله ای است که باید روی آن کار کنیم؛ زیرا اگر دشمنان و مخالفان توحید را نشناسیم موحد حقیقی نبوده ایم.

امام جمعه شیراز افزود: در روایات است که بنی امیه می گفتند از توحید و دین هرچه می‌خواهید بگویید اما در باب دشمن چیزی نگویید! برای آنکه مردم دشمنان توحید را نشناسند و بنی امیه بتواند کار خود را پیش برد. وقتی دشمن را شناختیم وظیفه ما مخالفت و دشمنی با دشمنان خدا است. ممکن است نوع دشمنی کردن مختلف باشد اما کسی نمی تواند بگوید با دشمن باید دوستی کرد.

آیت الله دژکام گفت: امام جواد علیه السلام در روایتی می فرماید: " أوْحى اللّه ُ إلى بعضِ الأنبیاءِ : أمّا زُهدُکَ فی الدُّنیا فَتُعَجِّلُکَ الرّاحَةَ ، و أمّا انْقِطاعُکَ إلَیَّ فیُعَزّزُکَ بِی، و لکنْ هَل عادَیْتَ لی عَدُوّا و والَیْتَ لی وَلیّا؟ خداوند به پیامبران وحى فرمود: دل برکندن تو از دنیا مایه آسودگى زودرس خود توست و دل بستنت به من موجب ارجمندى تو نزد من است. لیکن آیا به خاطر من با کسى دشمنى ورزیده اى و از بهر من با کسى دوستى کرده اى؟" 

نماینده ولی فقیه در استان فارس، بیان کرد: وظیفه ما این است که دوستی ها و دشمنی‌های خود را برای خدا انجام دهیم و با خواسته خدا و امر خدا هماهنگ باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: این انقلاب برپا شده و فرزندانش شهید شده اند تا دین مردم آسیب نبیند و یک وجب از این خاک کم نشود، ناجوانمردی است اگر وظیفه خودمان را در برابرشان انجام ندهیم. یا در مقابل دشمنان خداوند غفلت کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به اعیاد شعبانیه و مناسبت‌های پیش رو، تصریح کرد:  مناسبت دیگر که یادآوری و بزرگداشت آن بر ما واجب است، ۱۲ بهمن ماه روز بازگشت حضرت آیت الله امام خمینی (ره) از تبعید به وطن است؛ چرا که آغاز یک حرکت بزرگ در دوران معاصر جهان شد. شاید اوایل نهضت، کسی بزرگی آن را نشناخته بود اما این حرکت منتهی به یک نهضت و انقلاب بزرگ شد که دنیا را متاثر کرد و مناسبات تغییر داد و زمینه سازی کرد برای ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه می‌دانیم این انقلاب و کشور به جایی رسیده که در محاسبات کل دنیا اثرگذار است چرا که در این مسیر چهل و چند ساله فراز و فرودهایی داشته ایم اما همه این مسیر خیر بوده است چرا که همه اش برای خداست، گفت: ما از همین امروز خودمان را آماده می‌کنیم برای حرکت بزرگ ۲۲ بهمن و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی. این مسیر را ملت ما به لطف خدا تا اینجا پیش آمده و این همه افتخار آفریده و با قدرت هم ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نیازها برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف انقلاب، اظهار داشت: یکی از این نیازها اصلاح شرایط اقتصادی و مستقل شدنمان در اقتصاد است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: سند توسعه و برنامه ‌های توسعه کشور و پیشبرد آن از دیگر نیاز های امروز ماست،  باید ببینیم این چیزی که در سندها نوشته شده چقدر اجرا شده و پیش رفته است. این روزها در حال نوشتن برنامه هفتم توسعه هستیم و در مجلس در حال کار کردن روی آن هستند. باید بدانیم آنجا که برنامه‌ها اجرا شده نقاط قوت چه بوده و آنجا که کاری زمین مانده مشکل از کجا بوده و باید بتوانیم با دقت نظر و برنامه ریزی و همت آن را برطرف کنیم. الحمدلله هم ملت پای کار هستند و مسئولان دلسوز داریم.ا

وی گفت: مسلما می‌دانیم که اگر میخواهیم اهداف بزرگ انقلاب را پیش ببریم و ادامه راه شهدا را پی بگیریم یکی از نیازهای مهم ما این است که اقتصاد قوی و مستقل داشته باشیم و در این مسئله به نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند ضربه بزند. تولید دانش بنیان ایجاد شود، مسائل اقتصادی سر و سامان بگیرد. نمی خواهم بگویم در این مدت کاری انجام نشده اما آنچه توقع بوده هنوز به نتیجه نرسیده است. و باید به یاری خداوند روی آن بیش از پیش کار کنیم. مدیران سطوح عالی کشور دلسوز و پیگیر کار هستند. انشاالله مدیران میانی نیز باید پای کار بیایند تا موفقیت حاصل شود.

نماینده ولی فقیه فارس در ادامه بیان کرد: در استان مسئله راه آهن،در مسئله ترانزیت کالا در اشتغال جوانان و... که همه در آبادانی استان اثر مستقیم دارد هنوز نیازمند کار بیشتر و پیشرفت بیشتر هستیم. باید پیش برویم. شرایط امروز فراهم است. اما باید موانع این حرکت را نیز کنار زد تا به نتیجه برسیم. که ان شاء الله اطمینان داریم شما ملت پای کار هستید و از آبادانی کشور و پیشرفت کشور حمایت خواهید کرد تا به نقطه‌ای برسیم که مشکلات اقتصادی پشت سر گذاشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی