English

امام جمعه شیراز:

اطاعت از ولی امر باعث نظم و سامان در اجتماع می شود و دشمن را ناامید می کند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اطاعت در جامعه اسلامی باعث می شود که همه با هم یکی شوند و این اتحاد نمی گذارد دشمن کاری انجام دهد و اطاعت از ولی امر را خدا واجب کرده است زیرا این اطاعت باعث می شود نظم و سامان در اجتماع ایجاد می شود و دشمن را ناامید می کند.

اطاعت از ولی امر باعث نظم و سامان در اجتماع می شود و دشمن را ناامید می کند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: بحث ما درباره توحید و مراتب توحید به بحث توحید در حاکمیت رسید؛ خدا در همه عالم حکومت می‌کند، در عالم طبیعت فرمان خداست که جاری است و قوانین طبیعی چیزی غیر از فرامین الهی نیست؛ خدا به آسمان و زمین فرمود که حرکت کنید و نظم خاص داشته باشید "قالَتا أَتَیْنا طائِعینَ" آسمان و زمین فرمانبر خدای متعال هستند .

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه انسانها مختار آفریده شدند، اطاعت کنند یا معصیت دست خودشان است گفت:  اطاعت و معصیت ما برای خداوند سود و ضرر ندارد، اما اطاعت کردن از خدا زمینه سعادت ما است و معصیت، شقاوت و بدبختی را برای خود ما می آورد. 

امام جمعه شیراز گفت: اگر به خدا ایمان آوردیم حاکمیت خدا را در این عالم پذیرفته ایم، می گوییم برای جامعه اسلامی حکم کن که ما اطاعت کنیم، این حاکمیتی که انسان به اختیار خود می پذیرد نتیجه اش این است که به بهشت رهنمود می شود. 

آیت الله دژکام ادامه داد: طاغوت حاکم بر جامعه‌ای است که کافر باشند، و خداوند حاکم بر جامعه‌ای است که مومن باشند، خدای متعال وقتی میخواهد در عالم حکومت کند، در جامعه انسانی برای خود خلیفه قرار می دهد " إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً" یعنی در این جامعه انسانی یک نفر به نام خلیفه خدا از جانب خدا تعیین میشود تا بین مردم حکومت کند

وی با تاکید بر اینکه «خلیفه خدا کیست»، مهمترین بحث در تاریخ اسلام است، اظهار کرد: ما شیعیان معتقدیم که بعد از پیامبر (ص)، امام علی (ع) و یازده امام معصوم (ع) از فرزندان آنها، خلفاء الله هستند.

امام جمعه شیراز در روز میلاد حضرت فاطمه‌ (س) اظهار کرد: در خطبه حضرت زهرا (س)، بحث حکومت الهی و خلافت ‌خداوند متعال و امامت معصومین (ع) بر جامعه انسانی در همان روزهای اول پس از رحلت پیامبر (ص)، مطرح می شود و حضرت زهرا (س) در مسجد فرمودند که «اگر ایمان داشته باشید از شرک پاک می ‌شوید» و اطاعت از اهل بیت (ع) که خلیفه خدا هستند نظام هماهنگ کننده برای ملت مسلمان است و اگر امت اسلامی می خواهد به صورت هماهنگ به سوی سعادت حرکت کند باید این اطاعت از ولی خدا را پیشه خود کند.

وی گفت: در ادبیات عرفانی ما با تعابیری زیبا بسیار تاکید شده است که از ولی خدا فرمان ببرید "به مِی سجّاده رنگین کن گَرت پیرِ مُغان گوید. که سالِک بی‌خبر نَبوَد ز راه و رسمِ منزل‌ها " 

وی ادامه داد: اطاعت در جامعه اسلامی باعث می شود که همه با هم یکی شوند و این اتحاد نمی گذارد دشمن کاری انجام دهد و اطاعت از ولی امر را خدا واجب کرده است زیرا این اطاعت باعث می شود نظم و سامان در اجتماع ایجاد می شود و دشمن را ناامید می کند.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم ضمن تبریک روز میلاد حضرت زهرا(س) با اشاره به مناسبت هفته آینده و سالروز شهادت شهدای فدائیان اسلام افزود: گروه فدائیان اسلام برای عزت ایران و اسلام خیلی تلاش کردند و اینکه یادی از شهدای بزرگوار می‌کنیم برای این است که خودمان از آنها یاد بگیریم. شهید نواب صفوی به کمک یارانش روزی که در مجلس ایران توسط نخست وزیر آن موقع داشت ایران و ایرانی تحقیر می‌شد آمدند به میدان و جلوی آن کسی که ایرانیان را تحقیر کرده بود گرفتند.

وی افزود: آن روز مدعی بودند ایرانی‌ها حتی یک لولهنگ هم نمی‌توانند بسازند، (این را نخست وزیر آن زمان در مجلس ما گفت و خیلی‌ها تایید کردند) اما امروزی که خاطره شهید نواب را گرامی می داریم، ایرانی‌ها نشان دادند که بیش از این‌چیزها خدا هوش و استعداد و توان به آنان عنایت کرده است. امروز ما می‌توانیم ماهواره بسازیم، امروز موشک‌های مختلف نقطه زن قدرتمند داریم.امروز دانش ایرانی به جایی رسیده که در خیلی از عرصه‌های دانش جزء رده های اول دنیا هستیم. این‌ها همه به واسطه غیرتی که امثال شهید نواب صفوی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تصریح بر این نکته که خداوند مغز و هوش به ایرانی‌ها کم نداده اما تنبلی‌ها و دنیاخواهی در آن زمان نمی‌گذاشت ایرانی‌ها رشد کنند، عنوان کرد: اما امروز این حرکت با خوبی و قدرت و با عظمت پیش می‌رود و به زودی نتیجه‌های بهتر و والاتر را شاهد خواهیم بود.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه در عرصه انرژی اتمی هم گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه شیراز بر هدایت مسیر فناوری هسته ای اشاره کرد که موجب بهره مندی اقتصادی زیادی در کشور می شود.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: مباحث دستاوردهای انرژی اتمی در استان فارس باید عمومی تر برای مردم و جوانان توضیح داده شود تا بهتر شناخته شود زیرا فقط در بحث رادیودارو، میلیون‌ ها دلار می‌ توانیم برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه