English

امام جمعه شیراز تاکید کرد؛

صنعت پتروشیمی را باید به صورت ویژه درباره فارس و شیراز دنبال کنیم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: صنعت پتروشیمی را باید به صورت ویژه درباره فارس و شیراز دنبال کنیم چون هم پتروشیمی استان فارس و شیراز مادر پتروشیمی‌های کشور بوده و هم در آموزش علوم مربوط به نفت از گذشته تاکنون دارای سابقه بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه گفت: بهترین توشه برای سفر آخرت تقواست و کسی که خداترس و مطیع فرمان خداوند باشد در عالم دیگر جز لطف و خوبی خدا چیزی را نخواهد دید.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به بحث توحید در حاکمیت افزود: توحید در حاکمیت یعنی همانگونه که خدا خالق جهان طبیعت و قانونگذار جامعه بشری است در مقام مدیریت جامعه بشری هم بایستی خداوند مدیریت کند و دیگری حق ندارد بگوید میخواهم مدیر باشم اگر بگوید این حق را دارم باید بگوید این حق را از کجا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این بحث در فلسفه سیاسی تحت عنوان مشروعیت مطرح است، قوی ترین نظریه درباره مشروعیت که در طول تاریخ ذهن بشر را اقناع کرده، بحث مشروعیت الهی است و یعنی بگوییم حکومت حق خداوند است و خداوند حکومت را به یک نفر از اولاد آدم داده است که پشتیبان این نظریه آیات قرآن کریم است و در بین ما شیعیان روز عید «غدیر» اهمیت ویژه دارد چرا که خداوند در آن روز به پیامبر (ص) دستور داد حضرت علی (ع) و یازده فرزند معصومش را به عنوان امام، خلیفه الهی، جانشین پیامبر و حاکم بر جامعه بشری معرفی کند و اعتقاد ما شیعیان این است، با توجه به اینکه امامت مستقل از توحید نیست، امروز به دستور خداوند حکومت به وجود مقدس ولی عصر امام زمان (عج) اختصاص دارد که می آید و حکومت الهی جلوه گر می شود.

امام جمعه شیراز با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: این بانوی با عظمت شهید شده است تا این اصل که حاکمیت حق خداوند است، فراموش نشود، و خدای متعال به هرکس بخواهد واگذار می کند " قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ" حق این حاکمیت را خدای متعال برای حضرت علی و فرزندان معصوم (ع) قرار داده است؛ خداوند مالک این عالم است پس برای حاکمیت بهترین فرد را او معرفی می کند و باید تسلیم باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در قرآن کریم آیات متعددی است که بیان کننده توحید در حاکمیت است، حکم نیست مگر برای خداوند؛ حکومت منحصرا متعلق به خداست، اگر کسی بگوید خداوند این حق را به حضرت علی (ع) واگذار کرده است، این حرف، حرف حقی است، چرا که خداوند در قرآن می فرماید: حق علی (ع) حقی است که خدا اعلام کرده است. 

وی تصریح کرد: امروز شما ملت سرافراز ایران این مردانگی را به میدان می‌آورید و می‌گویید پای کار دین هستیم، تا آخر این مسیر برای حمایت از دین و اسلام و رفع مظلومیت از فرزندان حضرت زهرا (س) ایستاده‌ایم.  

وی ادامه داد: فاطمیه و ایام شهادت حضرت زهرا (س) فرصتی برای مرور مکتب فاطمی در سبک زندگی اسلامی است تا آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به اهمیت مسئله خانواده هم گفت: خانواده در اروپا و آمریکا دچار چالش شد و همجنسگرایان با هم ازدواج می کنند تا تحت عنوان انقلاب جنسی که ناموس و غیرت معنایی نداشته باشد و فیلسوفان از خدا بیخبری در توجیه این مسئله کتاب نوشتند و تعمد دارند و اصرار دارند بیماریشان را به ما منتقل کنند و اسمش را هم نظریه پردازی «اگزیستانسیالیسم» گذاشتند و می‌ گویند ناموس و غیرت را رها کنید و مشکل تمدن اروپایی همین است.

وی افزود: در چنین شرایطی ما  باید تلاش کنیم به مبنای تحکیم خانواده در جامعه خودمان بپردازیم و حضرت زهرا (س) را که بانوی حجاب و عصمت و عفت هستند و فرزندانی مثل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) تربیت کرده اند باید الگوی خانواده های ما باشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به طرح «خانواده متعالی» بیان کرد: در استان فارس درباره «خانواده متعالی» برای پیشبرد ارزش های دینی تلاش فراوانی شده است و در ایام فاطیمه این طرح باید در جامعه ما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا سبک زندگی فاطمی رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: طرح خانواده اسلامی و متعالی ذیل نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس باید مورد توجه قرار بگیرد تا در کلان مسائل فرهنگی بتوانیم سبک زندگی اسلامی را رواج دهیم.

وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه این هفته روز صنعت پتروشیمی است، گفت: صنعت پتروشیمی را باید به صورت ویژه درباره فارس و شیراز دنبال کنیم چون هم پتروشیمی استان فارس و شیراز مادر پتروشیمی‌های کشور بوده و هم در آموزش علوم مربوط به نفت از گذشته تاکنون دارای سابقه بوده‌ایم.

امام جمعه شیراز با طرح این سوال که مدیران اصلی پتروشیمی کشور تدبیرشان برای استان فارس چه بوده و چی هست، افزود: هشت پتروشیمی بعد از پتروشیمی شیراز باید در استان فارس راه‌اندازی می‌شده که هیچ کدام انجام نشده است در حالی که فارس از نظر منابع گاز بعد از حوزه پارس جنوبی دومین منبع انرژی کشور است و پیش‌بینی ساخت این تعداد پتروشیمی در فارس برای این بوده است.

 دژکام با بیان اینکه در مسائل توسعه علمی و فناوری استان فارس کم لطفی شده و باید جبران شود عنوان کرد:بزرگوارانی که در مجلس هستند در برنامه هفتم توسعه چه برنامه‌ای برای این مسئله دارند؟ نمایندگان اگر همراهی کنند با صاحب‌نظران در استان به نتایج خوبی می‌رسیم.

وی با انتقاد از اینکه سرمایه‌ها از تولید فرار می‌کنند و سبب تورم می‌شوند گفت: پول در جیب برخی است که در تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. این پول‌ها باید جهت دهی شود به سمت تولید چراکه امسال سال تولید دانش بنیان است و پتروشیمی یکی از مراکز تولیدی دانش بنیان است.

امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات پتروشیمی فعلی شیراز نیز گفت: متاسفانه مشکلاتی در کارخانه قدیمی پیدا شده که رنج‌آور است، اینجا مدیر قوی و دلسوز می‌خواهد و امیدوار هستیم که با همت عالی همه مجموعه‌ها و همکاری این مسائل سامان پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه