English

نماینده ولی فقیه در فارس:

در تاریخ ما همواره عفاف و حجاب مورد تاکید قرار داشته است

امام جمعه شیراز گفت: بانوان ایرانی در طول تاریخ همواره محبان حضرت صدیقه طاهره (س) بوده اند و در تاریخ ما همواره عفاف و حجاب مورد تاکید قرار داشته است و در حمله مغول به کشور ما هزاران زن کشته شدن را بر اینکه به عفت و حجابشان تعرض شود، ترجیح دادند.

در تاریخ ما همواره عفاف و حجاب مورد تاکید قرار داشته است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۸ آذرماه) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای اینکه انسان باتقوا باشد این است که بداند پس از این جهان، جهان دیگری است. آنچه ما انجام می‌دهیم مثل دانه‌ای است که در زمین کاشته می‌شود در عالم دیگر ثمرش را خواهیم دید؛ اگر خیر کاشته ایم خیر درو می کنیم، اگر شر انجام دهیم شرش به خودمان بازمی‌گردد.

وی افزود: باید توحید (یگانه‌پرستی) در همه ابعاد زندگی بشر جلوه گر شود، اگر توحید را نفهمیدیم یا در زندگیمان جلوه نکرد ضرر می‌کنیم و آنچه را از حیات دنیا که باید سرمایه شود برای حیات جاودان از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به این بیت سعدی که " ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند؛ تا تو نانی به کف آریّ و به غفلت نخوری " گفت: این که ابر و باد در کارند یعنی خداوند ربوبیت می‌کند، آسمان و زمین در دست قدرت خدا می‌چرخد. بین ما و دیگران ربوبیت محل دعوا است، دیگران می‌گویند خداوند نمی‌تواند در عالم دخالت کند با وجود اینکه خداوند را به خالق بودن قبول دارند؛ به همین دلیل است که آن طغیان در غرب درست شده است.

امام جمعه شیراز در ادامه افزود: غربی‌ها نان بریدن از ملت‌ها را حق خود می‌دانند، دارو را از بچه‌های بیمار می‌گیرند! چرا؟ چون خودشان را رب می‌دانند! فرعونیت در آن‌ها ظهور کرده است. فرمانبرداری از خداوند به دلیل درک ربوبیت حق است، نادان آن است که جهنم را انتخاب می‌کند و دانا آن است که بهشت را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: فرمان خدا برده نشد که فاطمه زهرا (س) بین در و دیوار آزرده شد، شرط انصاف نبود با دختر پیامبر (ص) اینگونه رفتار کنند، شرط انصاف نبود که خانم بارداری بین در و دیوار آزرده شود.بانوان مسلمان حواستان باشد در شهادت بانویی اشک می ریزیم و غم و غصه می‌خوریم که بین در و دیوار حجاب و حیا خود را حفظ کرد. بانوان افتخار بدانند که ما پیرو بانویی هستیم که همیشه از حجاب و عفت و حیا دفاع کرد.

وی با اشاره به تاریخ ایران اظهار کرد: بانوان ایرانی در طول تاریخ همواره محبان حضرت صدیقه طاهره (س) بوده اند و در تاریخ ما همواره عفاف و حجاب مورد تاکید قرار داشته است و در حمله مغول به کشور ما هزاران زن کشته شدن را بر اینکه به عفت و حجابشان تعرض شود، ترجیح دادند.

امام جمعه شیراز افزود: از حضرت مریم (س) هم در قرآن کریم به عنوان بانویی که عفاف و حیا داشتند یاد شده است و حضرت مریم (س) بانوی حجاب و عفاف بودند.

آیت الله دژکام گفت: ما به فرموده رهبر معظم انقلاب در مسئله زن از اروپا و آمریکا مطالبه داریم که چرا شان حضرت مریم(س) را اینقدر کوچک کرده اید، فریاد پیروان قرآن بر سر تمام کسانی که ارزش های انجیل و تورات را نادیده گرفته اند آن است که برگردید و بیدار شوید، اسلام برای یک بانوی مسلمان ارزش و عظمت در پرتو حجاب و حیا و عفت آفریده است.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر لزوم عبرت آموزی از گذشتگان بیان کرد: تاریخ برای عبرت گرفتن است اگر اهل تعقل و تدبر باشیم و یادی از ۲۰ آذر ماه که مصادف با شهادت آیت الله دستغیب می کنیم که یک انسان کوردل در کوچه‌ های این شهر این عالم عالیقدر را ترور کرد.

وی افزود: از ۴۱ سال پیش تا ۴۰ روز پیش از این که دوباره دست یک نادان بی بصیرت کوردل به تفنگ رفت و ۱۳ عزیز را در کنار مضجع نورانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت رساند، ۴۱ سال ترور از طرف گروهک‌ های نادان و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و کشورهای استکباری دنیا علیه ما را شاهد هستیم.

آیت الله دژکام اضافه کرد: اینکه آمریکا و انگلیس و فرانسه این شهادت شهدای مظلوم در حرم مطهر را محکوم نمی ‌کنند به این دلیل است که حامی این جریان هستند و خودشان داعش را درست کردند تا شیرهایی همچون شهید سلیمانی را شهید کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علمدار شده اند و ندای استقبال از ظهور می ‌دهند و مردم را در مقابل دشمن وا می‌ دارند و نمی‌ گذارند دشمن هر چه می ‌خواهد انجام دهد.

امام جمعه شیراز گفت: امروز باید یک بار دیگر به فرموده امام راحل، هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید تا قدرت و ایستادگی و صلابت این ملت به گوش کرشان برسد.

آیت الله دژکام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اینکه سخنم ناظر به کارهایی است که باید انجام دهیم گفت:  رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند باید جهان را آماده ظهور کنیم. قدرت باید برای مسلمانان تثبیت شود. قدرتمندی ایران اسلامی که مورد حمله دشمن این روزها قرار گرفته باید هدف اصلی ملت و دولت باشد برای این قدرتمندی تلاش‌های متعددی باید انجام دهیم.

 

در عرصه امنیت به عزیزانمان در نیروی انتظامی سپاه و بسیج باید حمایت برسانیم

وی همچنین با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جهان را به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای ظهور باید آماده کنیم و قدرت باید برای مسلمانان تثبیت شود و امروز در مقابل توطئه دشمن باید قدرت خود را با تلاش فراوان نشان دهیم و در عرصه امنیت به نیروی انتظامی، سپاه و بسیج حمایت برسانیم.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند باید کاری کنید که تحریم‌ها بی‌اثر شود تقریبا هم به آن داریم می‌رسیم مردم باید با مسئولان دستشان در دست هم تلاش کنند البته اینها هنوز دارند لیست تحریم می‌دهند. مگر تا الان کم تحریم کرده‌اید؟

وی بر تلاش برای بی اثر کردن تحریم ها تاکید کرد و ادامه داد: مسلما ما تحریم ‌ها را بی اثر کرده و خواهیم کرد اما باید یک سری اقدامات هم انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسائل در استان فارس باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: بحث ارتباط جاده ‌ای و ریلی شیراز به بوشهر از این موارد است زیرا از نظر ترابری و ترانزیت از بندر بوشهر نسبت به چابهار و بندرعباس مقرون به صرفه ‌تر است و به بوشهر به عنوان مسیری که همیشه مسیر اصلی تجارت بوده است، مدتی بی‌توجهی شده است اما با این مسیر ریلی برای ایجاد اشتغال مردم مباید اقدام شود.

وی افزود: اقتصاد دریاپایه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  است و باید از سابقه ۱۰۰ ساله بوشهر در تجارت استفاده مطلوبی کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس عنوان کرد: این اقدام به حمایت در سطح ملی نیاز دارد که غیر از استان فارس، ۲ استان جنوبی و شمالی همسایه هم از آن بهره ‌مند خواهند شد.

وی با گرامیداشت راننده آمبولانسی که توسط ضربات چاقوی اغتشاش گران به شهادت رسید هم گفت: غیر از نفرت بین مردم چیزی دستگیر این گروهک‌ ها و معاندین نمی ‌شود و این شهید والا مقام با وجود اینکه چاقو خورد پای کار انقلاب و نظام محکم ایستاد و بعد از نماز عصر بر جنازه وی نماز اقامه شده و تشییع می ‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه