English

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خبرداد؛

کاهش ۴۵ درصدی واژگونی تانکر حامل مواد سوختی در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۹ تانکر حامل مواد سوختی در محورهای مواصلاتی استان واژگون شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد کمتر است.

کاهش ۴۵ درصدی واژگونی تانکر حامل مواد سوختی در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اقبال حمیدی روز پنجشنبه  اظهار کرد: سال گذشته تا پایان آذر، ۲۰ دستگاه تانکر حامل سوخت در جاده‌های کردستان واژگون شد که این آمار در سال جاری کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسیرهایی که بیشترین واژگونی تانکرهای سوخت در آن اتفاق می افتد، محور سنندج- مریوان است، افزود: این مسیر به دلیل حادثه خیز بودن و اصلاح نشدن پیچ های خطرناک آن و همچنین مهارت کم و ناآگاهی رانندگان همواره در آن شاهد واژگونی تانکرهای سوخت هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه واژگونی تانکرهای سوخت منجر به آلودگی منابع آب و خاک استان می‌شود، گفت: در ارتباط با محموله های ترانزیتی واژگون شده، اداره کل راهداری به سرعت در راستای پاکسازی محل برای جلوگیری از ورود سوخت به منابع آبی اقدام می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۲۷ تانکر حامل مواد شیمیایی و مشتقات نفتی در محورهای مواصلاتی استان واژگون شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه