English

معاون اداره صمت کردستان خبر داد؛

کاهش ۲۲ درصدی صادرات از مرزهای استان کردستان

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان از کاهش ۲۲ درصدی صادرات از مرزهای استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

کاهش ۲۲ درصدی صادرات از مرزهای استان کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، طە سمیعی مهر معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۱۳ میلیون دلار انواع کالا از طریق مرزهای کردستان با کشور عراق صادر شده است.

بە گفتە وی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، صادرات یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۶۳۲ تن کالا از مرزهای استان انجام شدە است.

سمیعی عنوان کرد: با توجە بە اینکە عمدە صادرات کالا از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می‌شود، بیش از ۵۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شدە است.

وی در ادامە از کاهش ۲۲ درصدی صادرات کالا در استان کردستان خبر داد و افزود: میزان صادرات انجام شده در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشتە بە لحاظ وزنی و ارزشی ۲۲ درصد کاهش داشتە است.

سمیعی خاطرنشان کرد: از جملە محصولات صادر شدە از مرزهای استان کردستان می‌توان بە مصالح ساختمانی، سنگ‌آهن، میوه و تره بار، محصولات فلزی، پلاستیکی و محصولات لبنی مصالح ساختمانی، سنگ آهن و محصولات لبنی اشارە کرد.

وی در پایان مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان را یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه