English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کاشان:

تمرکز درمانگاه ها و کلینیک ها در مناطق پرترافیک شهر مناسب نیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کاشان گفت:تمرکز درمانگاه ها و کلینیک ها در مناطق پرترافیک شهر کاشان مناسب نیست و باید یک شهرک سلامت خارج از محدوده ترافیکی ایجاد شود.

تمرکز درمانگاه ها و کلینیک ها در مناطق پرترافیک شهر مناسب نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، الهیار دولت خواه در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت روز هوای پاک بیان داشت: از ۲۴ لغایت ۳۰ دی ماه هرسال به عنوان هفته هوای پاک نام گذاری شده که شعار امسال ،تحقق هوای پاک،" حقوق عامه و اراده ملی" می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان یکی از شهرستان های بزرگ استان است که تحت تاثیر آلایندگی هوا قرار  دارد،گفت: این شهرستان از ابتدای امسال فقط ۳۲ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوا آلوده داشته و با توجه به اینکه شهرکاشان به لحاظ ترافیکی و مبلمان شهری شرایط ایده آل ندارد، در مناطق پرترافیک شاهد آلایندگی زیاد شهری هستیم .

این مقام مسئول تصریح کرد: تمرکز درمانگاه ها و کلینیک ها در مناطق پرترافیک شهر مناسب نیست و بایستی یک شهرک سلامت خارج از محدوده ترافیکی ایجاد شود، تا افرادی که دارای بیماری تنفسی و زمینه ای هستند حداقل به این منطقه پرترافیک کاشان تردد نکند.

دولت خواه ادامه داد: یکی دیگر از مسائل که باعث تشدید تعداد روزهای آلوده درشهرستان کاشان شده، بروز خشکسالی چند ساله اخیر است که در فصل گرم سال شاهد افزایش ریزگردها  بودیم که نیازمند احیا پوشش گیاهی می باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهرداری بایستی در بحث کمربند سبز که یکی از راهکارهای مهار گرد و غبار است اقداماتی به طور جدی انجام دهد .

وی افزود: معمولاً برای اجرای طرح کمربند سبز از گونه‌های سازگار، ماندگار و مناسب با شرایط اقلیمی شهرهای مورد نظر استفاده می‌شود که این طرح می‌تواند فضای سبز مناطق حاشیه‌ای شهر باشد، در این کمربندهای سبز انواع مجموعه‌های فضای سبز تفریحی، ورزشی و گردشگری ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با وسعت ۶۰ هزار هکتار و  ازگونه های شاخص این منطقه ازجمله"کل، بز و قوچ و میش وحشی " می باشد که با توجه به برفگیر بودن منطقه سرشماری قسمت های دیگری از منطقه انجام نگرفت که نتیجه سرشماری ۷۵۲ راس به ثبت رسیدکه ظرفیت این منطقه بیش از این آمار می باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد:انواع گربه سانان مثل پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک که سال قبل به ثبت رسیده است آن منطقه را یکی از زیستگاه های مهم استان اصفهان کرده  است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه