English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

ضرورت شناسایی مناطق مستعد جهت انتقال واحدهای آلاینده مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: شناسایی مناطق مستعد جهت انتقال واحدهای مزاحم و آلاینده ضروری است.

ضرورت شناسایی مناطق مستعد جهت انتقال واحدهای آلاینده مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی رازجویان با تأکید بر اینکه با یک برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از نظرات کارشناسی باید شاهد کاهش اثرات مخرب آلاینده‌ها بر انسان و دیگر موجودات زنده باشیم، اظهار داشت: از مجموعه مدیریت شهری و روستایی در شهرستان ‌های استان انتظار داریم، ضمن برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای توسعه فضای سبز، اجرای قانون هوای پاک و آئین نامه اجرایی آن را در اولویت قرار دهند.

وی شناسایی مناطق مستعد جهت انتقال واحدهای مزاحم و آلاینده را ضروری دانست و ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری مناسب، حفظ سیما و منظر شهری نیز باید در راستای حفظ هوای پاک انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: شهرداری‌ها با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کنار گذاشتن خودروهای فرسوده می‌توانند نقش مهمی در سالم نگه داشتن هوا داشته باشند.

وی بیان کرد: از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان شهرک‌های صنعتی استان انتظار داریم نسبت به کاهش آلودگی و تولید آلاینده در واحدهای صنعتی و تولیدی اقدامات جدی‌تری داشته باشند.

رازجویان تأکید کرد: یکی از مفاد قوانین هوای پاک، انتقال واحدهای آلاینده و مزاحم به مکانی مناسب است که از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهادکشاورزی انتظار می‌رود نسبت به اجرای این موضوع اقدام کنند.

وی هوای سالم را یکی از ویژگی‌های برجسته استان مازندران دانست و افزود: برای پیشروی سریع‌تر در مسیر اجرای مفاد قانون هوای پاک نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در راستای حفظ هوای پاک و سالم در استان، حفظ اراضی کشاورزی و باغی و برخورد جدی‌تر با ساخت و سازهای غیرمجاز را ضروری دانست و اظهار داشت: پیگیری توزیع سوخت یورو۴ و همچنین مقابله با معادن شن و ماسه متخلف در استان، در دستور کار جدی دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره بر اعطای بسته‌های تشویقی جهت ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان، تصریح کرد: جهت اجرای طرح‌های سبز که موارد زیست‌محیطی در آنها رعایت شده، از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد شد.

رازجویان همچنین از فرمانداری‌ها و سازمان‌های جهاد کشاورزی و حفظ محیط زیست خواست با سوزاندن کاه و آلوده کردن هوا توسط بعضی کشاورزان در راستای حفظ هوای پاک، مقابله کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه