English

رییس کل دادگستری فارس:

۲۴۳ واحد تولیدی راکد با حمایت دادگستری استان فارس به چرخه تولید بازگشتند/ انجام ۳۶۰ بازدید هدفمند از واحدهای تولیدی

رئیس کل دادگستری استان فارس از پیگیری و رفع مشکلات حقوقی و قضایی ۲۴۳ واحد تولیدی و صنعتی استان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

۲۴۳ واحد تولیدی راکد با حمایت دادگستری استان فارس به چرخه تولید بازگشتند/ انجام ۳۶۰ بازدید هدفمند از واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان فارس برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۸۲۰ درخواست پیگیری از سوی واحد های تولیدی، صنعتی، خدماتی و اقتصادی استان به دبیرخانه ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان فارس واصل شد.

انجام ۳۶۰ بازدید هدفمند از واحدهای تولیدی از سوی مسئولان قضایی استان فارس

وی افزود: با برگزاری بیش از ۵۵۰ جلسه و ۳۶۰ بازدید هدفمند از واحدهای تولیدی از سوی مسئولان قضایی استان فارس و بیش از ۳ هزار مکاتبه با دستگاه های اجرایی و بانک های استان توانستیم مشکلات حقوقی و قضایی ۲۴۳ واحد صنعتی و تولیدی استان فارس را در سال جاری مرتفع و از تعطیلی و اختلال در روند فعالیت آن جلوگیری نمائیم.

دنبال ارائه راهکارهای مناسب در راستای رونق تولید و اشتغالزایی هستیم

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: در اجرای تأکیدات ریاست قوه قضاییه و اجرای سند تحول قضایی ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان فارس ضمن حمایت های قضایی از تولید کنندگان و سرمایه گذاران استان به دنبال راهکارهای مناسبی در راستای رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی و در نتیجه اشتغال زایی است.

همه توان خود را به کار بستیم

وی در ادامه افزود: در سالی که از سوی رهبری فرزانه انقلاب به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده همه توان خود را به کار بستیم تا ضمن جلوگیری از بیکارشدن کارگران و تعطیلی کارخانجات و واحدهای صنعتی موانع حقوقی بر سر راه توسعه واحد ها را بر طرف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد: در طول سال جاری به همراه برخی از معاونین قضایی و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی فارس، امام جمعه و مسئولان اجرائی شهرستان های استان فارس ضمن بازدیدهای هدفمند از برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی، مسائل و مشکلات قضایی واحدهای تولیدی که دچار مشکلات شده بودند مطرح شد که با حضور مدیران واحدهای تولیدی، نمایندگان برخی از بانک های استان و مسئولان امر نشست های جداگانه ای برگزار شد.

عمده مشکلات واحد های صنعتی در استان فارس

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که مشکلات بانکی و تهیه مواد اولیه از خارج که ناشی از تحریم های ظالمانه غرب ایجاد شده است عمده مشکلات واحد های صنعتی را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: طی برنامه ای مدون دادگستری فارس با ایجاد تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی استان بخصوص استانداری و اتاق بازرگانی استان زمینه پیگیری و رفع مشکلات حقوقی و قضایی را فراهم کرده است.

نظارت بر عملکرد مسئولان ذیربط در عمل به مقررات موجود در حمایت از تولید

وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان در جایگاه و حیطه تکالیف قانونی باید تلاش کنند تا زمنیه تحقق شعار سال و حمایت از تولید را اجرایی کنند گفت: دستگاه قضایی علاوه بر ورود میدانی به عرصه رفع مشکلات واحد های تولیدی نظارت بر عملکرد مسئولان ذیربط در عمل به مقررات موجود در حمایت از تولید را نیز همچنان با جدیت در دستور کار دارد و برای عدم همکاری معدود مدیران استان در این زمینه تحت عنوان مجرمانه ترک فعل پرونده قضایی تشکیل داده است.

حمایت از تولیدکنندگان با جدیت ویژه‌ای در دستورکار قرار دارد

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به اینکه روند اجرای برنامه های حمایت قضایی و حقوقی از تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و اشتغال آفرینان همانگونه که در سال های اخیر انجام شده است، در سال آتی نیز با جدیت ویژه ای در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: مشکلات برخی از واحد های تولیدی فراتر از مشکلات قضایی است اما تلاش کرده ایم در چارچوب مقررات و قوانین موضوعه بیشترین همکاری را با واحد ها داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه