English

رییس کل دادگستری فارس خبر داد؛

آزادی ۲۷۰ زندانی/رهایی یک محکوم به قصاص از مجازات در کوار

رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۲۷۰ زندانی در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضائیه و رهایی یک محکوم به قصاص در شهرستان کوار از مجازات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه ۷ نفر از آزاد شدگان را بانوان و ۲۶۳ نفر را مردان تشکیل می‌دادند گفت: ۳۸ نفر از این افراد با مرخصی، ۸۷ نفر دیگر با پذیرش وثیقه و ۳۳ نفر دیگر نیز با قبول کفالت از زندان آزاد شدند.

او با اشاره به اینکه در همین ایام اعضای شورا‌های حل اختلاف نیز با جدیت بیشتری موضوع مصالحه در پرونده‌ها و حل اختلافات را مد نظر قرار دادند، گفت: یک فقره پرونده قصاص در شهرستان کوار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف منجر به اخذ رضایت گردید و شکات پرونده از اجرای مجازات قصاص صرف نظر کردند.

موسوی گفت: در این مدت، اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس با اخذ رضایت از شکات پرونده زمینه آزادی و تخفیف مجازات ۱۹ زندانی را فراهم کردند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین گفت: بیش از ۱۴ نفر از زندانیان مالی نیز با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان رهایی یافتند.

موسوی انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف مجموعه قضایی استان در راستای فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سرکشی قضات در همه حوزه‌های قضایی از زندان‌ها کاربردی است و کیفیت این روند توسط معاون قضایی دادگستری استان و معاونین دادستان مرکز استان بررسی و نظارت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه