English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان؛

هنرمندان کردستانی با جدیت حمایت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر حمایت از هنرمندان و فعالیت‌های هنری گفت: یکی از مهمترین شاخصه های این استان تولید آثار هنری ناب در در سطح ملی و بین المللی توسط هنرمندان است.

هنرمندان کردستانی با جدیت حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،علی‌اصغر دریایی روز چهارشنبه دربازدید از نگارخانه هنر سنندج اظهار کرد: هنرمندان این استان همواره در همه عرصه‌های هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، مجسمه‌سازی، گرافیک، تصویرسازی، کاریکاتور، نگارگری، تذهیب(طلاکاری)، سفال و سرامیک، عکاسی، گرایش های نوین در عرصه خوشنویسی فعالیت های مستمری انجام می‌دهند.

وی افزود: همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه فرهنگی و هنری استان کردستان از جمله مجتمع های فرهنگی و هنری و گالری‌های موجود در آنها با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و فعالان قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه به نوسازی و تجهیز نگارخانه هنر سنندج اشاره کرد و گفت: به دنبال دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات تعدادی از هنرمندان نامی عرصه هنرهای تجسمی استان در خصوص نوسازی و تغییرات اساسی در نگارخانه هنر سنندج و اختصاص اعتبار ویژه ای به این پروژه فرهنگی و هنری در بهمن ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: نگارخانه و گالری هنر سنندج در بهترین و پر رفت و آمدترین نقطه شهر سنندج و مشرف بر پیاده راه فردوسی محلی بسیار مناسب برای برگزاری انواع نمایشگاه های هنرهای تجسمی و عرضه و فروش آثار و محصولات فرهنگی و هنری همچنین فعالیت های ترویجی عرصه فرهنگ و هنر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان یادآور شد: هنرهای تجسمی و نمایشگاه‌های این عرصه بسیار وسیع و تاثیرگذار در انواع و اقسام هنرها، نیاز به مکانی جذاب و دارای شرایط لازم برای ارائه و نمایش و عرضه و فروش آثار خویش دارند.

دریایی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه ای برای نوسازی و تغییرات اساسی در این مکان هنری گفت: این گالری سال‎های سال محل برگزاری بهترین نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری از سوی هنرمندان نامی استان بوده است، بر این اساس نیاز بود مجدداً بازسازی و با طرح و ایده ای نو طراحی شود.

وی اظهار کرد: چرخه تولید، عرضه آثار فرهنگی و هنری و بطور کلی اقتصاد هنر و فرهنگ در استان کردستان دارای مشکلات و نارسایی‌هایی است که با افتتاح و راه‌اندازی گالری هنر سنندج برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های آثار و محصولات هنری و فرهنگی می تواند بخشی از این مشکلات عرضه و فروش آثار فرهنگی و هنری را حل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی آثار هنری، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های هنری، برنامه‌ریزی برای تدارک دوره‌های آموزشی برای هنرمندان، چاپ کتاب از آثار هنری هنرمندان، ایجاد کرسی های‌هنراندیشی تخصصی در شاخه ‌های مختلف هنرهای تجسمی از دیگر اهدافی است که امیدواریم در این گالری مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

در حال حاضر ۱۱ گالری وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در حال فعالیت هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه