English

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

آموزش و پرورش کردستان آماده اجرای طرح سنجش نوآموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان استان از ۲۴ دی آغاز می شود، گفت: آموزش و پرورش کردستان آماده اجرای این طرح به صورت مناسب است.

آموزش و پرورش کردستان آماده اجرای طرح سنجش نوآموزان است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تاکید کرد: ثبت‌نام از طریق سیستم درگاه توسط خانواده با مراجعه نوآموز به پیش دبستانی/دبستان محل ثبت نام و انجام فرآیند نوبت گیری در پایگاه سنجش به آدرس https://tashkhis.csdeo.ir انجام می شود.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت بخشی در نظام‌های آموزشی است، گفت: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

محمدی در ادامه برنامه ریزی و نظارت دقیق، اطلاع رسانی، آموزش نیروی انسانی، تامین امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت نام استان را از مهمترین وظایف ستاد هماهنگی اجرای سنجش اعلام کرد.

به گفته وی تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر و افاغنه رایگان و تعرفه دانش‌آموزان بی بضاعت هم رایگان (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

ارزیابی شایستگی حرکتی دانش آموزان در پایگاه های سنجش ارزیابی

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: از آنجایی که ورودی آموزش‌ و پرورش از گلوگاه برنامه سنجش عبور می‌کند، مزایا و منافع آن را در نسل آینده و در مدارس و جامعه خواهیم دید.

افشین خوشگوار با بیان اینکه ارزیابی شایستگی حرکتی دانش‌آموزان بخش مغفوله در اجرای برنامه سنجش بود، افزود: ۱۴ ارزیاب تربیت بدنی مجرب با تجهیزات مناسب در پایگاه‌های سنجش این ارزیابی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه هشت آزمون و چهار مولفه تعادل (ایستا وپویا)، چابکی، هماهنگی بینایی و حرکتی و پلانک نوآموزان اندازه گیری خواهد شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ به صورت پایلوت ۵۰۰ دانش آموز (۲۵۰ دختر و ۲۵۰پسر) ارزیابی شدند و امسال نیز با اجرای این برنامه به پوشش حداکثری نزدیک خواهیم شد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه