English

معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان:

خلق فرصت های جدید برای توانمند سازی از رویکردهای بنیاد شهید است/ ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای اشتغال ایثارگران استان

معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان یکی از رویکردهای بنیاد شهید برای خلق فرصت های جدید را توانمند سازی افراد با در اختیار گذاشتن تسهیلات دانست و افزود: از محل تبصره ۱۶ تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود البته در برخی موارد می توان تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای برخی مشاغل خاص پرداخت کرد.

خلق فرصت های جدید برای توانمند سازی از رویکردهای بنیاد شهید است/ ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای اشتغال ایثارگران استان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور ابراهیمی معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان روز شنبه یکی از رویکردهای بنیاد شهید برای خلق فرصت های جدید را توانمند سازی افراد با در اختیار گذاشتن تسهیلات دانست و افزود: از محل تبصره ۱۶ تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود البته در برخی موارد می توان تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای برخی مشاغل خاص پرداخت کرد.

 معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۶ برای اشتغال ایثارگران استان اختصاص یافت که در صورت جذب همه این رقم، اعتبارات جدید دیگری نیز اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه اعتباراتی که در دولت سیزدهم برای خود اشتغالی ایثارگران تخصیص یافته بی سابقه است ادامه داد: مبالغ خوبی نیز در ۲ سال گذشته در اختیار بنیاد شهید برای پرداخت تسهیلات قرار داده شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: علاوه بر این تسهیلات نیز از سوی بنیاد شهید برای خانواده شهدا و ایثارگران تسهیلاتی با سود ۱۰ تا ۱۸ درصد برای توسعه و تجهیز محل فعالیت در نظر گرفته شده است.

معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: خانواده شهدا و ایثارگر از سال ۹۲ به بعد با شرکت در آزمون‌ها استخدامی در نهادهای دولتی پذیرفته شدند و ملاک قبولی نیز کسب حد نصاب نمره در آزمون بود.

ابراهیمی اظهار داشت: بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، سهمیه ها و ظرفیت‌های استخدامی ایثارگران ۲۵ به علاوه پنج درصد از مجموع آزمون های برگزار شده است یعنی سهم این قشر در آزمون های استخدامی دولتی و نیمه دولتی ۳۰ درصد است.

معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان عنوان کرد: طبق آخرین آمار سه هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران بیکار هستند هر چند سال گذشته طبق بند ج ماده ۸۹ قانون توسعه ششم، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در اولویت استخدام قرار گرفتند و تبدیل وضعیت ها اتفاق افتاد.

ابراهیمی ادامه داد: داشتن شغل و کسب درآمد علاوه بر مطالبه اقشار مختلف جامعه یکی از دغدغه های مهم خانواده شهدا و ایثارگران است و هم اینک سه هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران استان بیکار و این قشر نیز با مشکل بیکاری دست به گریبان هستند.

استان همدان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۱۸ هزار جانباز و هزار و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه