English

استاندار فارس در آیین تشییع شهید گمنام در استانداری فارس:

بدانیم مدیون چه مردمانی هستیم

محمد هادی ایمانیه گفت: این شهدا ممکن است گمنام باشند اما در نزد بشریت بسیار برجسته و الگو هستند.

بدانیم مدیون چه مردمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در آیین تشییع ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در شیراز گفت: امروز مردمی ما را یاری و همراهی می‌کنند که پس از سی سال از گذشت شهادت شهیدان دوران دفاع مقدس هنوز آنها را فراموش نکرده‌اند، ما باید بدانیم که از پله‌های استانداری که بالا می‌آییم، مدیون چه کسانی هستیم.

 ایمانیه در مراسم که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: این شهدا ممکن است گمنام باشند اما در نزد بشریت بسیار برجسته و الگو هستند.

استاندار فارس در ادامه تشییع شهدای گمنام در آیین خاکسپاری یکی از شهیدان در محوطه استانداری فارس شرکت کرد و ادامه داد: امروز روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است؛ اگر عمیق نگاه کنیم تعجب می‌کنیم که پس از حادثه غدیر و رحلت پیامبر (ص) با فاصله بسیار اندکی آنچه که پیامبر (ص) در طول دوران پیامبری و به ویژه در روز عید غدیر گفته بود عمدا و یا سهوا فراموش شد؛ متاسفانه همه مردم جز تعداد محدودی این شیوه‌ها و روش‌ها را فراموش کردند.

ایمانیه افزود: وقتی می‌بینیم تاریخ تکرار می‌شود باید هوشیار باشیم؛ باید بدانیم این مسیر اگرچه تکرار می‌شود اما به فرمایش امیرالمومنین (ع) باید از تاریخ عبرت بگیریم. بایستی عبرت بگیریم که فرمایشات بزرگانی مانند پیامبران که از سوی خداوند ولی امر شده‌اند به این سادگی و راحتی فراموش می‌شود و برخی مسیر تاریخ را منحرف می‌کنند.

استاندار فارس بیان داشت: امام خمینی (ه) فرمودند مردم زمان ما بهتر از مردم زمان پیامبر (ص) و ائمه اطهارند چرا که این امام بزرگوار با درایتی که داشتند می‌دانستند مردمی ما را یاری و همراهی می‌کنند که امروز پس از سی سال که از شهادت شهیدان دوران دفاع مقدس گذشته هنوز شهدا را فراموش نکرده‌اند و امروز در این مراسم با شکوه تشییع حضور باشکوهی دارند.در این مراسم برخی شهدا گمنام هستند و خانواده آنها حضور ندارند؛ لذا مردمی که در این مراسم شرکت کردند فقط برای خود شهادت و شهید آمده‌اند.

وی خطاب به مسئولان گفت: امروز یکی از این شهدا در محوطه استانداری به خاک سپرده شد تا بنده و همه استاندارهای آینده و مدیران استان بدانیم که مدیون چه کسانی هستیم و از چه مایه‌هایی استفاده می‌کنیم؛ بدانیم آرمان‌ها و عقاید شهدا چه بود و در وصیت نامه‌هایشان چه نوشتند. چه کسانی اولاتر از ما برای عمل کردن به وصیت نامه شهدا هستند. وظیفه اصلی بر دوش بنده و امثال بنده است. باید بدانیم که از پله‌های استانداری که بالا می‌آییم، مدیون چه کسانی هستیم.

وی ضمن تشکر از حضور پر رنگ مردم در این مراسم ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم دِین مان را به شهدای عزیز ادا کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه