English

پرداخت ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی یزد

از ابتدای مرداد ماه سالجاری تاکنون مبلغ 45میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرحهای مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

پرداخت 45 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: از ابتدای مرداد ماه سالجاری تاکنون مبلغ 45میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرحهای مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

فلاحتی با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است اظهار کرد: از مرداد ماه سال جاری تاکنون به 837 طرح مشاغل خانگی مبلغ 45 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی کل اعتبار ابلاغ شده سالجاری به مشاغل خانگی استان را 85 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از 43 میلیارد و 600 میلیون تومان در سال 1400 به 85 میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 1401 افزایش یافت که افزایش 2 برابری داشته است.

وی افزود: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، تعداد 3847 مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر گردیده است.

فلاحتی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره کرد و تصریح کرد: از ابتدای مرداد ماه سال جاری تاکنون مبلغ 45 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی استان پرداخت شده است که با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد 950 فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده است و نیز به مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانکها در حال پرداخت است.

وی در تکمیل این خبر عنوان کرد: حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا نموده است که از آن جمله می توان به 1686 مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی و صدور 3847مجوز مشاغل خانگی در 9 ماهه سال 1401 در استان اشاره کرد.

محمدرضا فلاحتی در پایان عنوان کرد: براساس مصوبه جدیدی که در 12 آذرماه توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است، در راستای حمایت از تولیدات خانگی و کسب و کارهای خرد و خانگی، سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل به ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان به ۴ میلیارد تومان افزایش داده شده است که از سال آینده با تخصیص اعتبار قابل اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه