English

شناسایی پروژه‌ها و ساختمان‌های ناایمن و خطر آفرین در استان یزد

نشست بررسی ساختمان‌های ناایمن دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی یزد برگزار شد.

شناسایی پروژه‌ها و ساختمان‌های ناایمن و خطر آفرین در استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست بررسی ساختمان‌های ناایمن دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی با هدف تهیه برنامه رفع خطر از آنها با حضور نمایندگانی از استانداری یزد، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در دفتر ریاست این سازمان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان، این نشست با هدف تهیه برنامه رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی استان و ارایه آن در نشست آتی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان برگزار شد.

مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به مستهلک شدن برخی ساختمان‌های اداری و مدارس استان، خواستار پایش و بررسی تخصصی ساختمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی از منظر ناایمن بودن و ناپایداری شد و گفت: باید با هم‌اندیشی متخصصان این حوزه برنامه‌ای برای رفع خطرات احتمالی تهیه و براساس اولویت‌بندی با قید فوریت نسبت به رفع آنها اقدام شود.

دبیر شورای فنی استان با تاکید بر رعایت آیین‌نامه‌های مربوط به ساخت و سازها در پروژه‌های جاری، گفت: باید خروجی این پایش در راستای تدوین برنامه‌ای برای تصمیم‌گیری کلان به کشور ارسال شود تا حداقل در پروژه‌های جدید آیین نامه‌های مربوطه به حد کافی و لازم رعایت شود.

دهقانی‌زاده با توجه به کم بودن تخصیص‌های تعمیر و تجهیز ساختمان‌های دولتی، اظهار داشت: باید با این بودجه حداقلی حداکثر استفاده در بازسازی و مقاوم سازی ساختمان‌های دولتی را داشته باشیم.

محمد دهقان مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه متولی ساختمان‎های دستگاه‌های اجرایی استان اداره کل راه و شهرسازی است، افزود: نیاز است این اداره کل ایمنی و پایداری این ساختمان‌ها را پایش کند.

در ادامه سید رضا آیت‌ا‌للهی نماینده دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری یزد، گفت: طی استعلامی که از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیر دولتی استان براساس حریق و سازه‌ گرفته شد بیش از 300 ساختمان نیاز به ایمن سازی دارند که 53 تای آن در اولویت اول استان قرار دارند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه اطلاعات این ساختمان‌ها در سامانه سنتاک کشور بارگذاری شده است، اظهار داشت: ساختمان‌ چندین مدرسه، بیمارستان، سالن ورزشی و ادارات در اولویت اول در ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی قرار گرفته‌اند.

در پایان اعضای حاضر در این نشست با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی بلند مدت برای مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی بر لزوم استفاده از مشاورین ذیصلاح تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر