English

نماینده ولی فقیه در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اراک :

حوزه و دانشگاه وسیله ای برای سعادت انسانی و اجتماعی جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:حوزه و دانشگاه وسیله ای برای سعادت انسانی و اجتماعی جامعه است.

حوزه و دانشگاه وسیله ای برای سعادت انسانی و اجتماعی جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی، وحدت حوزه و دانشگاه  نیاز به یک استراتژی دارد البته تا الان قدم‌هایی برداشته شده است و باید نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم نقاط قوت را تقویت کنیم و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرو سخنان رهبر انقلاب که فرمودند برای رفع نیازها باید قدم هایی برداشته شود و استفاده از علم در راستای اهداف ها و آرمانها باید باشد.

وی ادامه داد: هم دانشگاه و هم حوزه یک وسیله برای سعادت انسانی و سیاسی و اجتماعی جامعه است .ممکن است تفاوت جوهری بین دانشگاه‌ها و حوزه های ما با دانشگاههای جهان باشد وتعریف معالی اخلاق در آنجا جایی ندارد ممکن است از محاسن اخلاق صحبت کنند ولی معالی اخلاق در آنجا وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بخش های مختلف علم بیان داشت :همکاری حوزه و دانشگاه در سه بخش است آن که با دنیا در ارتباط است مثل ریاضی فیزیک و پزشکی باید به روز باشیم و بتوانیم صاحب اندیشه باشیم ولی علوم انسانی مسئله مهم است که ممکن است در اصول و اهداف با دنیا متفاوت باشیم البته باید از تجارب آنها استفاده کنیم .

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: انگیزه های الهی در ایران مطرح است ولی این انگیزه در دنیا مطرح نمی باشد علوم اسلامی از دیدگاه اهل بیت علیه السلام بخش سوم است البته می‌تواند باعلوم انسانی هماهنگ باشد دنیای غرب علوم اسلامی را با اسلام اهل سنت می‌شناسد و عمدتاً نگاه آنها نگاه به اسلام عربستان و مصر و دیگر کشورهای عربی است. آل سعود از ابتدا بنا را بر دشمنی گذاشتند و اساس آنها مقابله با تشیع است. در حال حاضر به برکت انقلاب یک فرصت پیش آمده تا تشیع را بتوانیم به دنیا بشناسانیم.

وی با توجه به توطئه های دشمن از ابتدای انقلاب اظهار داشت: تهاجم شدید دشمن از جمله جنگ تحمیلی و حمایت از منافقین و فتنه های اخیر برای همین است که تشیع به دنیا شناسانده نشود ما در برابر این جریان یک وظیفه ملی فرهنگی و بین‌المللی داریم بنابراین باید همه ما تلاش کنیم از نظر سه بخش علمی بتوانیم کشور را به قله های بالادست برسانیم و باتوجه به واقعیت ها و شرایط انتقادکنیم البته باید مراقبت نیز کنیم تا باکمک خداوند متعال بر مشکلات پیروز شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه