English

امام جمعه موقت تهران در همایش بزرگ روحانیون و فرهنگیان شرق هرمزگان:

میناب از شهرهای انقلابی هرمزگان است/مردم در صحنه و میدان حاضرند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم هم در صحنه و میدان حاضر شدند گفت: این مردم ۴۴سال است تلاش کسانی که می خواهند سفره دین را در این کشور از بین ببرند ناکام گذاشته اند و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی(عج) خواهد رسید.

میناب از شهرهای انقلابی هرمزگان است/مردم در صحنه و میدان حاضرند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران عصر پنجشنبه در همایش بزرگ روحانیون و فرهنگیان شرق هرمزگان که در مسجد جامع امام خمینی (ره) میناب برگزار شد اظهار داشت: شهر میناب از شهرهای انقلابی هرمزگان است و این مایه مباهات و افتخار است، این روحیه در مردم باید حفظ شود و علما و فرهیختگان به خود ببالاند که در این شهر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یک مسئله فقهی را آموخت که فرزندش سالار شهیدان آن را تکمیل کرد، افزود: در امر به معروف و نهی از منکر امن از ضرر شرط است یعنی آمر اگر ببیند سبب ضرر او می شود م‌تواند امر کردن به آن عمل را ترک کند، اما کشته شدن در نگاه عرفانی عروج است و در نگاه ظاهری آسیب می باشد.

عضو فقهی شورای نگهبان ادامه داد: حضرت فاطمه (س) می‌دانست در دفاع از ولایت شهید می‌شود و با وجود اینکه در خانه سلمان، مقداد و ابوذر بودند ایشان آمد و در را باز کرد و میان در و دیوار قرار گرفت.

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حضرت فاطمه (س) و فرزندش سالار شهیدان به همه ما یاد دادند هنگامی که دین و ولایت در خطر است امن از ضرر دیگر شرط نیست.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: فرق است بین ولایت مداری و ولایت شعاری در آنجا نیز بانوی بزرگ اسلام ولایت مداری را با تبعیت از امر ولایت نشان می دهد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نماد جهادتبیین است، تاکید کرد: وظیفه هرکسی که می‌داند چه خبر است باید به جهاد تبیین عمل کند یعنی بداند آنچه دشمن این روزها در کشور اجرا کرد و ناکام ماند چه بود، زیرا مردم پای ولایت فقیه ایستادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اظهارکرد: این اجتماعات باطل سحر برنامه های دشمنان است و آن ها را در توطئه هایشان ناکام کرده است آنها جز سرنگونی برای نظام اسلامی چیزی دیگری در سر نمی پروراندند، مطبوعات رژیم صهیونسیتی اعتراف کردند که با نیامدن مردم به خیابان ها اغتشاشات عملاً کارایی ندارد.

وی ادامه داد: مردم هم در صحنه و میدان حاضر شدند، این مردم ۴۴سال است تلاش کسانی که می خواهند سفره دین را در این کشور از بین ببرند ناکام گذاشته اند و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی(عج) خواهد رسید.

به گفته آیت الله خاتمی دشمن در تکاپوی زیر سؤال بردن اقتدار جمهوری اسلامی است، زیرا نظام مقتدر در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی، نظامی موفق خواهد بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نباید اقتدار نظام ملعبه دست عده‌ای اغتشاشگر قرار بگیرد، گفت: اغتشاشگران از تهدید گرفته تا ناامن کردن فضا برای خانم های چادری و عمامه پرانی پیش رفتند، اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضائیه نبود این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند.

وی ادامه داد: از قاطعیت قوه قضائیه تشکر می کنیم که در همین روزها اولین اغتشاشگر را به حکم قانون پای چوبه دار فرستاد تا بدانند قانون در این کشور حکم‌فرما است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: اغتشاشگران می‌خواستند به اقتدار پلیس تعرض کنند و برخی بسیجیان عزیز را شکنجه و به شهادت رساندند؛ همه هدف این‌ها این ها از بین بردن اقتدار نظام بود.

وی خاطرنشان کرد: ساکتین توجه داشته باشند به فضل خدا انقلاب در قله باقی خواهد ماند و ایران هرگز سوریه و افغانستان نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در برخی از شهرها شعار مرگ دیکتاتور را سر می دهند، دیکتاتور کسی است که به شخصیت ها اجازه نمی‌دهد حتی گفتگوی ساده انجام دهد و امنیت جانی و مالی مردم را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به شعار زن، زندگی و آزادی، تصریح کرد: این‌ها در پی بردگی زن هستند، درحالی که اسلام به زن حیات و کرامت داد و شخصیت زن را احیا کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: هدف دیگر دشمنان و اغتشاشگران قصه تجزیه ایران بود، غربی ها واقعاً دل خوش هستند و اصلا نمی فهمند این مملکت هشت سال در برابر دشمنی که مورد حمایت دنیا بود جنگید تا یک وجب خاکش در دست دشمن نماند

وی در پایان گفت: ایرانی غیور است و در عرصه های سخت مشت محکم بر دهان دشمن می زند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی