English

قائدی:

حضور در فعالیت‌های اجتماعی تکمیل کننده شخصیت دانشجویان است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: حضور در فعالیت‌های اجتماعی تکمیل کننده شخصیت دانشجویان است و بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تلاش می‌کند تا فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی خود را به دانشجویان بسپارد و خودش نقش حامی و کمک کننده را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز امروز چهارشنبه ۱۶ آذرماه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو رمز موفقیت کانون‌های دانشجویی را هم افزایی و استفاده از توان دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان و اعضای کانون ها در اردوهای راهیان پیشرفت که به زودی برگزار خواهد شد شرکت کنند تا با توانمندی‌ها و پیشرفت کشور بیشتر آشنا شوند.

قائدی نکته کلیدی موفقیت دانشجویان را چگونگی سپری کردن دوران دانشجویی دانست و توضیح داد: برخی دانشجویان از بهره هوشی خوبی برخور دارند اما تعاملات اجتماعی مناسبی ندارند، حال آنکه بهینه شدن تعاملات اجتماعی در محیط دانشگاه امکان‌پذیر است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های نظام سرمایه داری اشاره و اضافه کرد: نظام سرمایه داری در حال ترویج فردگرائی و اتکای به خود و بی‌نیاز به گروه، تشکل و فعالیت های اجتماعی به عنوان مولفه‌های مهم این نظام، است.

قائدی حضور در فضای مجازی را به میزان لازم بسیار خوب و مناسب دانست و افزود: آنچه در سه سال شیوع کرونا اتفاق افتاد، غالب شدن فرآیندهای مجازی بود که باعث انزواطلبی جوانان و دشوار شدن فعالیت‌های اجتماعی شد و این آسیب‌های جدی را درپی داشت.

او گفت: حضور در فعالیت‌های اجتماعی تکمیل کننده شخصیت دانشجویان است و بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تلاش می‌کند تا فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی خود را به دانشجویان بسپارد و خودش نقش حامی و کمک کننده را داشته باشد.

دانشگاه آزاد شیراز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در ادامه مطالبه گری را حق دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: از آنجاکه دانشجویان در کنار استادان خود جزو گروه مرجع جامعه هستند، جامعه از آنها توقع کارکرد صحیح و الگو بودن را دارد.

قائدی فعالیت دانشجویان در مراکز رشد واحد شیراز و حضور پررنگ آنها در رویداد عصر امید که خرداد امسال برگزار شد را نمونه ای از فعالیت‌هایی دانست که دانشجویان امکان مشارکت در آنها و کسب مهارت و اجتماعی شدن را خواهند داشت.

 در ادامه حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در این جلسه به توانایی دانشجویان اشاره و اضافه کرد: دانشجویان توانایی ها و قابلیت های گوناگون خود را به حوزه های مختلف دانشگاه ارائه کنند تا به فراخور توان و امکانات برای حمایت از آنها اقدام و همکاری شود.

علیرضا بیابان نورد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز هم با اشاره به سابقه پیدایش روز دانشجو در مقابل استکبار طلبی آمریکا در سال ۱۳۳۲، حق جوئی دانشجویان و پیشتازی آنان در تحولات اجتماعی قرن اخیر را مولفه مهم و بارز این قشر فرهیخته جامعه دانست.

در آغاز این نشست دانشجویان به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون فعالیت‌های مختلف دانشگاه و انتظارات و درخواست‌های خود از مسئولان پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه