English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

طرح تفصیلی ۳۰ شهر استان اصفهان ابلاغ شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابلاغ طرح تفصیلی ۳۰ شهر این استان خبرداد و گفت: طرح تفصیلی ۱۱ شهر دیگر نیز در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده و به زودی ابلاغ می‌شود.‌

طرح تفصیلی ۳۰ شهر استان اصفهان ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن اظهار داشت: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۶ شهر استان پایان یافته است و در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده پنج قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول طرح تفصیلی ۲۵ شهر دیگر اتمام یافته و در دستور کار جهت عقد قرارداد مرحله دوم بوده و طرح تفصیلی سه شهر به دلیل مشکلات نقشه پایه و یا عدم همکاری شهرداری متوقف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قرارداد طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر استان در سال جاری و سال آینده منعقد می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این موارد، بازنگری طرح جامع شهرهای اصفهان، مبارکه، نائین، نطنز و فریدون‌شهر با رویکردهای جدید و بازآفرینی شهری در دست تهیه است.

قاری قرآن گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی این استان تا پایان سال آینده از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت طرح‌های توسعه شهری و فراشهری استان اصفهان اظهار داشت: هم اینک استان اصفهان با ۱۱۴ شهر از بزرگترین نظام سکونت‌گاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است، همچنین این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: طرح‌های توسعه فراشهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.

وی افزود: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.

قاری قرآن گفت: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه