English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ارتقاء سطح کیفی راه‌های استان اصفهان از اولویت های اساسی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ارتقاء سطح کیفی راه‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز در استان یکی از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود.

ارتقاء سطح کیفی راه‌های استان اصفهان از اولویت های اساسی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن بیان داشت: در حال حاضر با توجه به قراردادهای موجود هزینه تکمیل پروژه‌هایی که دارای قرارداد هستند بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود. لذا تامین اعتبار به موقع بسیار حائز اهمیت است.

 وی گفت: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶,۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۰ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است. 

این مقام مسئول افزود: برای تحلیل وضعیت فعلی و اقدامات انجام شده در زمینه پروژه‌های عمرانی این اداره‌کل می‌بایست به شناخت درستی از واقعیت‌ها رسید چرا که در عرصه فعالیت‌های عمرانی، اقدامات سازندگی، نقش نهاد دولت، جایگاه بخش خصوصی، کیفیت حضور نهادهای صنفی و مجموعه سازوکارهای تصمیم گیری کلان، قوانین و مقرات مربوطه و همین طور وضعیت شاخص‌های مهم اقتصادی کشور نقش بسیار موثری دارند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: به عبارت دیگر هر اقدام یا اتفاق قابل تامل در موارد اشاره شده رخ دهد بازتاب آن در روند فعالیت‌های عمرانی مشاهده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه استان اصفهان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است اذعان داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول گفت: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان اصفهان، رفع نقاط حادثه خیز و تبدیل و ارتقاء محورهای موجود از راههای اصلی به بزرگراهی و راههای بزرگراهی به آزادراه‌ها است. 

 قاری‌قرآن با اشاره به اینکه حدود یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان به احداث باند دوم نیاز دارد گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر از این راهها در اولویت قراردارند. 

 وی افزود: در حال حاضر با توجه به قراردادهای موجود و با در نظر گرفتن مبحث ضرایب و تعدیل کارکردها و سایر موارد، هزینه تکمیل پروژه‌هایی که دارای قرارداد هستند بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود. لذا تامین اعتبار به موقع بسیار حائز اهمیت است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: برای توسعه و نوسازی این راهها نیاز به تامین اعتبارات به موقع است اما واکاوی اعداد و ارقام‌هایی که در سال‌های گذشته مصوب شد نشان می‌دهد که این اعتبارات نه تنها کافی نبوده بلکه در تخصیص آن نیز با مشکل مواجه شده است. 

وی افزود: در سنوات گذشته طرح‌ها و پروژه‌های کلانی در حوزه‌های مختلف آغاز شده‌اند که در این سال‌ها به دلیل کمبود اعتبارات و مضایق به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نرسیده و نیمه تمام باقی مانده‌اند و این روند در صورت ادامه موجب افزایش چندین برابری هزینه‌ها خواهد شد. 

قاری‌قرآن بیان داشت: ارتقاء سطح کیفی راه‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز در استان یکی از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود که با تامین اعتبار گره خورده است از این رو در سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان، به طور حتم این دغدغه‌ها را به مسئولان ارشد کشور ابراز خواهیم کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه