English

مجتبی قهرمانی:

صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی در ۸ ماه اخیر ۷۸۴ درصد رشد داشته است

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در هشت ماه اخیر با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی کشاورزی در سطح استان بوده ایم.

صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی در ۸ ماه اخیر ۷۸۴ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای کامل قانون حد نگار (طرح جامع کاداستر) و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص، با اقدام ویژه دستگاه قضایی استان برای تکمیل ثبت اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر و مراجعه مسئولین به مالکین اراضی زراعی، شاهد افزایش بی سابقه صدور اسناد حدنگار در مناطق مختلف استان هستیم که این موضوع در سطح کشور بی نظیر بوده و از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان الگویی برای دیگر استان ها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در هشت ماه اخیر با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی کشاورزی در سطح استان بوده ایم.

قهرمانی گفت: در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، تنها برای ۲ هزار و پانصد و سی و هفت هکتار از اراضی زراعی استان هرمزگان، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده بود که با اجرای طرح تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی و تعیین قاضی ویژه در این خصوص، در مدت مشابه امسال، این آمار به مساحتی بالغ بر ۲۲ هزار و چهارصد و بیست و یک هکتار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، رشد حدنگاری اراضی زراعی در سطح کشور، حدود ۳۰۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی و بیش از هشت برابری صدور اسناد حدنگار (کاداستر) برای زمین های کشاورزی در استان هرمزگان می باشیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: تاکنون برای ۴۴ هزار و هشتصد و چهل و هشت هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان در ۵ هزار و سیصد و هفتاد و سه قطعه، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده است.

وی در ادامه افزود: به دستگاه های متولی تأکید شده است که به گونه ای عمل کنند که بار اضافه ای بر دوش مردم تحمیل نشود و با رعایت موازین قانونی و با استفاده از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ممکن کار تعیین تکلیف اراضی کشاورزی مردم را انجام دهند.

این مقام قضایی یادآور شد: بر اساس سیاست‌های قوه قضاییه، مقرر شده است که در حوزه کاداستر و کمیسیون‌های رفع تداخلات اقدام جهادی صورت بگیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: حدنگاری اراضی کشاورزی یک طرح ملی است و تمامی مسئولان استانی باید با این نگاه برای اجرای سریع و دقیق آن تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه