English

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده:

سیاست‌های ساحل گریزی مانع توسعه شهر‌های ساحلی شده است

امام جمعه بندرعباس با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دریا محور و تجربه موفق بسیاری از کشور‌ها در توسعه شهر‌های ساحلی افزود: در چند قرن گذشته در کشور ما سیاست‌های ساحل گریزی مانع توسعه شهر‌های ساحلی شده است.

سیاست‌های ساحل گریزی مانع توسعه شهر‌های ساحلی شده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو افزود: دانشجویان باید فتنه‌های آمریکا و استکبار جهانی را بشناسند و مردم کشور را آگاه کنند، دانشجویان نباید در دام توطئه‌های آمریکا گرفتار شوند و بیشتر دانشجویان کشور مومن و انقلابی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شمار آن‌هایی که در چند روز گذشته در دانشگاه‌ها با فتنه‌های آمریکایی‌ها هم‌صدا شدند اندک بود و نباید این فتنه‌ها را به همه دانشجویان کشور نسبت داد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دریا محور و تجربه موفق بسیاری از کشور‌ها در توسعه شهر‌های ساحلی افزود: در چند قرن گذشته در کشور ما سیاست‌های ساحل گریزی مانع توسعه شهر‌های ساحلی شده است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ ساحلی در هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت دریا در استان و کشور باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود که این فرهنگ سازی وظیفه رسانه‌ها است.

به گفته وی، اگر می‌خواهیم شاهد توسعه کشور باشیم باید محور این توسعه توجه به سواحل کشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به وضعیت نامطلوب سواحل هرمزگان از نظر توسعه اقتصادی گفت: هرچند از زمان سیاست گذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توسعه سواحل مکران کار‌های خوبی انجام شد، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

وی افزود: باید با آبادانی سواحل شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک فقر در این مناطق را ریشه‌کن کنیم و با اجرای سیاست‌های دریا محور موجب آبادانی همه شهر‌های ساحلی کشور شویم.

 

بیشتر بخوانید:

غالب اغتشاشگران دستگیر شده ساکن و اهل هرمزگان نیستند

 

امام جمعه بندرعباس از همه مسئولان استانی خواست توجه به سیاست‌های دریا محور را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به روز نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه گنجینه‌های بی پایان برای حفظ امنیت و اقتدار برای ایران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: اکنون نیروی دریایی ارتش به برکت انقلاب اسلامی آب‌های دوردست را در نوردیده و پرچم اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه