English

همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان ایلام برگزار شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان ایلام خبر داد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان ایلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، غلامرضا علی محمدی با اعلام این خبر افزود: "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس بود که برگزار گردید.

علی محمدی با بیان اینکه در این مانور دانش آموزان با مهارت های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به صورت عملی آشنا شدند، تصریح کرد: قبل از مانور، آموزش های لازم در این زمینه به دانش آموزان داده شده بود.

وی با اشاره به اهداف مانور زلزله در مدارس تشریح کرد: تبدیل مهارت های آموزشی به کاربردی هدف اصلی این مانور است تا برای دانش آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله شبیه سازی شود.

وی گفت: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور زلزله و ایمنی مدارس است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه دانش آموزان با موضوعاتی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا می شوند، تشریح کرد: با آموزش به دانش آموزان می توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد، چرا که افراد آشنا به اصول امداد و نجات در زمان بحران سریع در دسترس هستند و می توانند حداقل به خود و خانواده هایشان امدادرسانی کنند.

علی محمدی با اشاره به اجرای این مانور در دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی افزود: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی، صبح امروز سه شنبه ۸ آذر ماه با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین و انتقال به مراکز درمانی ، اطفای حریق و اسکان اضطراری، عملیات راپل، و عملیات جستجو و نجات توسط تیم آنست در دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی شهر ایلام برگزار شد.

 گفتنی است این مانور با همکاری هلال احمر، مدیریت بحران، آموزش و پرورش، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و صدا و سیما برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه