English

خبرگزاری موج گزارش می دهد:

وقوع دو زمین لرزه در استان های فارس و بوشهر

دو زلزله به بزرگی ۵ و 4 ریشتر به ترتیب استان فارس و بوشهر را لرزاند.

وقوع دو زمین لرزه در استان های فارس و بوشهر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اولین زلزله صبح امروز با بزرگای ۵ ریشتر، در مرز استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی بابامنیر بوده و در ساعت ۰۱:۰۵:۵۴ بامداد شنبه ۸ خرداد رخ داد.

طول جغرافیایی این زلزله: ۵۰.۹۲ و عرض جغرافیایی: ۳۰ و در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است.

براساس این گزارش نزدیک‌ترین به این زمین لرزه ۲۹ کیلومتری بابامنیر (فارس) و ۴۲ کیلومتری دوگنبدان و ۴۶ کیلومتری باشت از استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.

با این وجود به گفته مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمرخوشبختانه این زلزله خسارتی را به همراه نداشته است . وی در این زمینه گفت: در ساعت ۱:۰۵:۵۴ بامداد امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰، زلزله ۵ ریشتری مرز استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که طبق گزارشات دریافتی از شهردار منطقه و دهیاران، این زلزله خسارتی نداشته است.ولی‌پور ادامه داد: این زلزله بین شهر بابا منیر و شهرستان گچساران و همچنین خالی از روستا و سکنه رخ داده است؛ در روستاهای اطراف کانون زلزله هم از جمله برم سیاه، مرغ، رباط، میشان، بیدکرز و بابامنیر گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

همچنین زمین لرزه دیگری نیز به بزرگی ۴ در مقیاس ریشتر در ساعت ۰۵:۲۵ صبح امروز منطقه امام حسن در استان بوشهر را لرزاند.این زمین لرزه در عمق ۱۹ کیلومتری زمین بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه