English

استاندار اصفهان:

حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است، گفت: بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و نقش آفرینی می‌کند.

حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز در مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات کل استان بیان داشت: بسیجی کسی است که عاشق پیشرفت نظام اسلامی و مردم است و با مشکلات و موانع می‌جنگد و برای اقتدار نظام اسلامی و رفع گرفتاری از مردم و ساختن دنیا و آخرت آنان تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: بسیج را می‌توان به دژی مستحکم تشبیه کرد که گستره اسلام را در بر می‌گیرد و خود در تأمین امنیت، رونق اقتصادی، تلاش برای رفاه اجتماعی و تثبیت هویت ایران اسلامی برنامه تعریف کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه بسیج نگاه باندی و حزبی ندارد، گفت: بسیجیان در حین خدمات در تأمین منافع شخصی در همه امورات به رضای خدا می‌اندیشند و بی ریا و خالصانه برای اقتدار نظام اسلامی، امنیت جامعه و رفاه مردم تلاش می‌کنند وبا این نگاه باید توجه داشت که تاریخ تشکیل بسیج را در رفتار انبیا جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به پنجم آذرماه سالروز تشکیل نهاد مقدس بسیج به‌فرمان حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: این ایام فرصتی برای این است تا بار دیگر نظری به نقش بسیج در انقلاب اسلامی داشته باشیم.

این مقام عالی دولت در استان افزود: این روز فرصتی است تا بار دیگر نظری به اهداف و مأموریت‌های بسیج و سلسله مجاهدانی که برای شکل‌گیری و اعتلای بسیج تلاش کرده‌اند داشته باشیم.

وی با اشاره وظایف متعدد بسیج تصریح کرد: برخی بسیج را کانون اجتماعی می‌بینند که در بحران‌ها به کمک مردم می‌شتابد، گروهی نیز بسیج را کانون تحکیم و تقویت مولفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ اسلام و انقلاب می‌شناسند و گروهی دیگر بسیج را مجموعه‌ای برای برقراری نظم دانسته و برخی تصور می‌کنند بسیج یک سازمان نظامی برای برقراری امنیت کشور و دفاع از مرزها است.

مرتضوی افزود: اما در نگاه امام خمینی(ره) بسیج سازمانی برای دوران دفاع مقدس یا یک مجموعه خیریه و یک مجموعه فرهنگی نیست بلکه در نگاه ایشان بسیج نهادی برای حیات جامعه است و با همه ارکان حاکمیت و مردم کشور پیوند دارد.

وی با بیان اینکه در این نگاه حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است، اظهار کرد: بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و برنامه‌ریزی می‌کند.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: در نگاه حضرت امام(ره) بسیجی کسی است که عاشق پیشرفت نظام اسلامی و رفاه و آسایش مردم است، با مشکلات می‌جنگد و با یک نگاه متعهدانه برای اقتدار نظام اسلامی و رفع گرفتاری مردم تلاش می‌کند.

استاندار اصفهان گفت: بسیجی سرشار از زیبایی است و تا پای جان فداکاری می‌کند، از این منظر است که امام خمینی(ره) فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه