English

بسیج مظهر امید و نشاط و پیشرفت برای ایرانی قوی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با صدور پیامی هفته بسیج را تبریک گفت.

بسیج مظهر امید و نشاط و پیشرفت برای ایرانی قوی

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیج مظهر امید و نشاط و پیشرفت برای ایرانی قوی

بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با آینده نگری ژرف و نظربلندی که داشتند در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دستور تشکیل نهادهایی راهبردی مانند جهاد سازندگی، کمیته امداد، نهضت سواد آموزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین را درروز پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ صادر فرمودند که هر کدام نمادی از برکات و خدمات رسانی به ملت عزیز ایران در عرصه های فرهنگی ، آموزشی، دفاعی و نظامی، خدماتی، اقتصادی و حمایتی و... بود.

شجره طیبه، درخت تنومند، الطاف جلیه خداوند و مدرسه عشق نمونه هایی از وصف امام راحل عظیم الشان درخصوص بسیج قهرمان می باشد

و نشان افتخارخودشان را در این دنیا بسیجی بودن دانست و به صفا و اخلاص بسیجیان غبطه می خورد. و آرزویش را از خداوند حشر با بسیجیان طلب کرد! تا جایی که نوجوان سیزده ساله بسیجی را رهبر خود دانستند!

و امام خامنه ای عزیز و حکیم افتخار آویختن چفیه بسیجی را برگردن خود؛ همواره به ما یاد می دهندکه تفکر بسیجی رمز پیروزی بر مشکلات است.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز ، تقوای فردی و گروهی و انجام عمل صالح را از شروط پیروزی حرکت بسیجی درکشور شمرده اند و آن ها را موجب جلب نصرت و همراهی خداوند می دانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دربخشی از بیانات خودکه درجمع بسیجیان و فرماندهان در سال ۱۳۹۵ داشتند پنج سرفصل مهم و موثر را در برنامه ریزی ها و رویه سازی های بسیج دستور و تاکیدکردند:

۱-متکی بودن بسیج به بصیرت

۲-گسترده بودن دایره بسیج برای آحاد ملت وجناحی نبودن بسیج

۳-لزوم هم افزایی لایه های مختلف بسیج

۴-مظهر مردم سالاری دینی واسلامی بودن بسیج

۵-لزوم تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دو سطح رأس و بدنه بسیج.

برای عملیاتی شدن کامل این دستورات ضرورت دارد مسئولان محترم و آحاد بسیجیان آن ها را الگو و سرلوحه پیگیری ها و همت بیشتر قراردهند.

در هرجا روحیه و تفکر بسیجی که می توان گفت صفحه ای دیگر ازمدیریت با روحیه و کار جهادی است بیاید نوید عبور از موانع و پیشرفت و رشد و تعالی و پویایی و سرافرازی و خدمت بی منت می دهد.

شعار پر مغز ما می توانیم برگرفته از پیام های جامعه ساز انقلاب اسلامی و مکتب صراط مستقیم امام خمینی (ره) برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی می باشد و در تفکر بسیجی موج می زند و هر زمان و هر مکان حاضر شد راه گشا و پیش برنده است و دست رد بر سینه دشمن و خبر از دفع و رفع ناامیدی و رکود می دهد.

بسیج اذان عشق و دوستی و وحدت سرمی دهد و برای تحول و شدن، قلب می زند وجلوه های ایثار و شهادت را ترجمه می کند.

دستیابی به محتوای ما می توانیم با روحیه و تفکر همه جانبه بسیجی ممکن و محصول آفرین ونتیجه بخش است.

حضرت امام خامنه ای عزیز و بزرگوار بسیج را منشأ امید و نشاط در جامعه معرفی می کنند و می فرمایند:

چگونه می توان با سابقه ای که از انجام کارهای بزرگ در کشور وجود دارد و با حضور سازمانی همچون بسیج ؛ اظهار ناامیدی کرد!

زیرا نام بسیج ؛ هرانسان افسرده وناامیدی را هم امیدوار وبا نشاط می کند.

البته همه مسئولان ومدیران کشور باید معتقد و باور به این اندیشه راهبردی وظرفیت بی بدیل بسیج باشند و در تصمیمات و برنامه ریزی ها با اعتماد و رفتار، یقین خودرا اظهار و اثبات کنند.

داشتن روحیه و تفکر بسیجی را در پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم و حضورگسترده درمقابله با بیماری کووید۱۹ و فداکاری در میدان کارزار مقابله بااغتشاشات اخیر به وضوح می بینیم.

نکته پایان این که حرکت ها و اقدام هایی که در عرصه های تولید، اقتصاد، فن آوری، علمی، پژوهش و تحقیقات، اشتغال و کار،فرهنگ، معنویت، سیاست، آموزش ، صنعت، کشاورزی، هنری و ورزشی و... باید انجام گیرد که این موارد و راه های نرفته و سازندگی و استقلال کشور را درسطح مطلوب با تفکربسیجی باید پیگیری نمود.

مجاهدت، هوشیاری ودشمن شناسی، استکبار ستیزی، تشخیص و اقدام به موقع و زانو نزدن در برابر دشمنان و مشکلات و ثبات قدم در راه خداوند و اتکال به قدرت لایزال خداوند، ولایت پذیری و اعتماد و نگاه به سرمایه های درون کشور و مردم ونیروهای جوان،بصیرت ،اخلاص،عمل به هنگام و به اندازه، همت بلند، خردمندی، درست اندیشی، دیده بانی و مراقبت ازحرکت عمومی انقلاب ونظام ،خدمتگزاراهداف انقلاب و آرمان های اسلامی، ایستادگی در برابر انحرافات، کیفیت بخشیدن روزافزون خود و امید به آینده ازشروط اساسی تفکر بسیجی و گسترش و توسعه فرهنگ آن می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه