English

فرمانده بسیج ناحیه کاشان در گفتگو با موج تشریح کرد؛

ویژه برنامه های هفته بسیج در شهرستان کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کاشان ویژه برنامه های بسیج در شهرستان کاشان به مناسبت ۴۳ سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج به دست امام رحمت الله علیه را تشریح کرد.

ویژه برنامه های هفته بسیج در شهرستان کاشان

 سرهنگ کریم اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا مخصوصا شهیدان بسیجی شهرستان کاشان گفت: شهرستان کاشان از مجموع ۱۷۰۰ شهید دفاع مقدس،۸۷۰ تن از این شهیدان شهدای بسیجی هستند که نشانگر مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ایران و حضور قاطبه مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی مخصوصا سال های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این آمار و ارقام بیانگر و اثبات کننده حضور پررنگ مردم در عرصه های مختلف انقلاب است، بیان داشت: بسیج توانسته تاثیر گذاری خوبی مخصوصا در سال های دفاع مقدس در" حوزه تامین نیروی انسانی توسط مردم و هم چنین پشتیبانی های بسیار خوب مردم شهرستان کاشان همراه باشد.

سرهنگ اکبری افزود: هفته بسیج امسال با شعار بسیج خدمت گذار ملت ایران که از ۲۹ آبان ماه آغاز و به واسطه میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها که متصل به هفته بسیج و روز پرستار  و با ایجاد برنامه های متنوع تا دهم آذر ماه برگزار می شود.

 این مقام مسئول عنوان کرد:رویکرد اصلی برنامه های هفته بسیج امسال در سراسر کشور و شهرستان کاشان رویکرد خدمت گزاری است و شهرستان کاشان با توجه به سبقه طولانی در خدمت رسانی و امور خیریه در بین مردم مشهور است.

وی بیان داشت:بسیجیان شهرستان کاشان امسال هم در پایگاه های برادران و خواهران با محوریت قرارگاه های جهادی و شوراهای محله اسلامی در ۱۰۰ محله شهرستان در نقاط شهری و روستایی اقدام به ایجاد پاتوق های خدمت رسانی با عنوان "رزمایش جهادگران فاطمی" کردند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کاشان با اشاره باینکه در این پاتوق های خدمت ومحلات که با محوریت مساجد صورت می گیرد، گفت: خدمات متنوعی توسط بسیجیان برای مردم انجام خواهد شد.

اکبری خاطر نشان کرد:ما از این امر غافل نشده ایم که بسیج همواره خدمت گزار و خدمت رسان مردم بوده که این نیز خود افتخار بزرگی است.

این مقام مسئول افزود:علت اصلی طراحی این پاتوق ها اجرای میز خدمت با حضور مسئولین شهرستان، پرسش و پاسخ مردم با مسئولین ،ایجاد کارگاه های آموزشی با موضوع "مشاوره خانواده ،آسیب های اجتماعی، مشاوره های حقوقی وتحصیلی، ویزیت رایگان  توسط پزشکان عمومی و تخصصی، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و خدمت رسانی به مردم،ایجاد نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و تولیدات خانگی است.

فرمانده بسیج ناحیه کاشان اضافه کرد: همچنین کمک های مومنانه در قالب های مختلفی مثل" تامین کالای اساسی، آزادی زندانیان و تامین هزینه های درمانی مردم  انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: بحث جهاد روشنایی یکی از دیگر خدماتی است که برای خانواده های محروم و نیازمند من باب توانمند سازی اقتصادی و معیشتی خانواده های محروم اجرا می شود و از سوی دیگر تولید برق و انرژی پاک و کمک به تامین برق کشور در قالب طرح پاتوق می باشد.

وی همچنین بیان داشت: با ایجاد نیروگاهای پنج کیلو واتی تولید برق در منازل انجام خواهد شد ، ماهانه درآمدی برای این خانواده ها تامین می شود که این خدماتی است که در قالب پاتوق های خدمت انجام خواهد شد.

اکبری در حوزه خدمت رسانی فعالیت های گروه های جهادی که در طول سال جاری افزود: گروهای جهادی نزدیک به ۴۰ خانه محروم را بازسازی و تعمیر اساسی کردند که کماکان این خدمات ادامه دارد و با پیگیری های که صورت گرفته بخشی از این موضوع محقق و مابقی هم انجام خواهد شد.

سرهنگ کریم اکبری در  ادامه سخنان خود گفت: در ماه آذر و هفته بسیج میزان ۴۰۰ تن قیر برای آسفالت معابر روستایی و جاده های مزارع به صورت رایگان در اختیار دهیاری ها و بخشداری های تابع شهرستان گذاشته می شود که امیدواریم،  نهضت جدیدی را در ارائه  خدمت رسانی به روستاها و مزارع روستایی باشد که راه های دسترسی مردم به مزارع و مسیر ها مورد نیاز آسفالت و به روزرسانی شود که توانسته باشیم تا بخشی از مشکلات مردم در این حوزه کاهش دهیم.

 فرمانده بسیج ناحیه کاشان گفت: یکی دیگر از طرح های که مجموعه بسیج سازندگی سپاه در کل کشور پیگیر هستند تعمیر و بازسازی قنوات وچشمه های روستایی به عنوان جهاد آبرسانی می باشد که امسال با مشارکت دهیاری ها توانستیم در ۳  روستا باز سازی و لایروبی قنوات انجام دهیم که الحمدالله ثمرات خوبی به همراه داشته که در هفته بسیج این قنوات به بهره برداری کامل خواهد رسید و در اختیار کشاورزان و مردم روستاهای شهرستان قرار می گیرند.

 وی خاطر نشان کرد: این مسئله اولین و شاید محوری ترین برنامه ای است که ما در هفته بسیج در حوزه خدمت رسانی با مشارکت همه پایگاه های بسیج و همه اقشار مختلف بسیج  در تمامی مساجد شهرستان در ۱۰۰ نقطه  و محله به صورت رایگان در اختیار مردم خواهد بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: برنامه ای که از هفته بسیج تا پایان آن انجام خواهد شد برنامه رادیویی برنامه همت می باشد که هر روز از رادیو کاشان شنونده این برنامه در خصوص اطلاع رسانی و گزارش دهی برنامه های مختلف و استفاده از پیشکسوتان بسیج و مواردی در خصوص بسیجیان است.

وی افزود: در اولین روز هفته تجدید میثاق و تجدید عهد مجدد بسیجیان شهرستان و منتخب بسیجیان با نماینده معظم ولی فقیه و امام جمعه کاشان است که از فرمایشات و رهنمودهای ایشان استفاده کنند.

اکبری گفت: یکی از برنامه های بسیجیان برنامه جذاب ورزشی برای جوانان هست که روز جمعه ۴ آذر ماه همایش رزمی کاران و باستانی کاران همراه با افتتاح خانه تخصص رزمی بسیج با حضور مسئولین کشوری مخصوصا مسئول کانون بسیج ورزش کاران کشور خواهد بود.

این مقام مسئول افزود:  همایش رزمی کاران در مجموعه فرهنگی، ورزشی شهدای بسیج وبا حضور ۴ استان برگزار ،رزمی کاران و باستان کار در این برنامه که از صبح جمعه آغاز و تا شب رقابت به رقابت می پردازند که در آخر رقابت ها اختتامیه مراسم برگزار می شود.

فرمانده بسیج ناحیه کاشان ادامه داد: جشنواره ورزشی طلاب بسیجی، انتخابیه المپیاد کشوری طلاب سراسر کشور برگزار خواهد شد و برنامه های متعدد ورزشی در سطح سوله های صالحین بسیج برگزار می شود.

سرهنگ اکبری گفت: در سطح پایگاه های بسیج رقابت های زیادی در حوزه برنامه های ورزشی آغاز و جشنواره بازی های مختلف ورزشی در سطح پایگاه ها رقابت های متعددی در ۵ رشته ورزشی در هفته بسیج آغاز و تا دهه فجر که اختتامیه این جشنواره ورزشی بسیج است را شاهد خواهیم بود .

وی در ارتباط با دیگر برنامه های هفته بسیج توضیح داد: برنامه های قرآنی نسل نو با محوریت برنامه های قرآنی و به عنوان یک رویداد فرهنگی،قرآنی و رسانه ای با حضور دانش آموزان در طول این هفته در مسجد صفاری برگزار خواهد شد.

گردهمایی ویژه دانشجویان فرزندان ایران متولدین ۵۸ که در سالن آمفی تئاتر علوم پزشکی کاشان برگزار خواهد شد.

یادواره شهدا دادگستری با سخنرانی ریاست کل دادگستری استان اصفهان حضرت حجت السلام والمسلمین جعفری در محل دادگستری کاشان روز ۴ چهارشنبه دوم آذر ماه و همایش ائمه جماعات  شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با عنوان مسجد مکرم برنامه مشترکی که بین مجموعه  های شهرستان ، سازمان فرهنگی اجتماعی ،ورزشی شهرداری،  امور مساجد و مجموعه بسیج مساجد و محلات سپاه کاشان برگزار شد .

روز پنج شنبه ۳ آذر ماه همایش و کارگاه آموزشی توسعه و مشاغل روستایی و زنجیره تولید با حضور و سخنرانی" اسدی مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی" در محل حسینیه شهدای پاسدار سپاه که انشاءالله با حضور کارآفرینان روستایی و دهیاران و عزیزان تولید کننده خرد شهرستان در راستای توانمند سازی و ترویج موضوع" اقتصاد مقاومتی"  انجام خواهد شد.

رویداد رسانه ای و تولیدات رسانه ای نسل پر افتخار آینده روشن ویژه دانش آموزان مدارس شهرستان در روز پنجشنبه سوم آذر ماه، که اقدامات آن انجام شده و ثبت نام از طریق سایت مربوطه "شمسا" انجام میشود و این رویداد با حضور دانش آموزان با محوریت تولیدات رسانه ای .

شامگاه یاد یاران در شامگاه پنجشنبه سوم آذر ماه در کلیه پایگاه های بسیج شهرستان با حضور مسئولین و عطر افشانی و گل آرایی مزار مطهر شهدا شهرستان با عنوان عهدی با شهیدان برای گام دوم انقلاب اسلامی ،در سطح شهرستان در تمامی گلزارهای مطهر شهدا شهرستان با حضور مردم و مسئولین انجام خواهد شد.

یکی دیگر از  برنامه های مهم دیدار با خانواده های معظم شهدای بسیجی که در طول هفته بسیج انجام خواهد شد  روز  جمعه ۴ آذر ماه برنامه "میقات صالحین" با حضور گروه های تربیتی صالحین خواهر و برادر در نماز جمعه های شهرستان خواهد بود ، مخصوصا نماز جمعه شهرستان کاشان و برپایی نمایشگاه طرح "حوزه اسوه های مقاومتی" بسیج خواهر و برادر در مصلاهای نماز جمعه از ساعت ۱۰ صبح هم میقات صالحین و هم نمایشگاه اسوه برگزار خواهد شد .

برنامه حضور باشکوه پایداری،شکوه خدمت و اقتدار بسیجیان به عنوان اجتماع بزرگ بسیجیان را روز شنبه ۵ آذر همزمان با سالروز تاسیس شجره طیبه بسیج را درمجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج ازساعت  ۱۸ با حضور مسئولین کشوری و سخنرانان کشوری و برنامه های  متنوعی که برای این همایش پیش بینی شده که اطلاع رسانی مفصل و جداگانه ای برای این موضوع  انجام خواهد شد و اجرای جشنواره مالک اشتر و اسوه بسیجیان و تجلیل از پایگاه های منتخب بسیج و بسیجیان نمونه سطح شهرستان که در همین روز انجام خواهد شد و در راستای مباحث خدمت رسانی و تکریم بنیان خانواده و انجام اقدامات مشاوره ای و خدمت رسانی در حوزه خانواده و پیشگیری از آسیب های خانواده خصوصا طلاق پیگیری مفصلی انجام خواهد شد.

سرهنگ اکبری در ادامه گفت:درمدت ۶ ماه گذشته و از روزی که هفته عفاف و حجاب آغاز و با ایجاد قرارگاه تعالی خانواده درکاشان و پیگیری ها وحمایت های صورت گرفته منتج به این موضوع شد که با افتتاح کلینیک و مرکز مشاوره خانواده در سطح شهرستان که روز شنبه این مرکز افتتاح و مورد استفاده و در اختیار خانواده های شهرستان کاشان خواهد بود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه ها هفته بسیج روز یکشنبه بصورت هماهنگ در همه حوزه ها و پایگاه های بسیج خواهران به نام همایش دختران حاج قاسم را در ۴ نقطه از شهر برگزار خواهند کرد که ویژه دختران شهرستان کاشان خواهد بود.

سرهنگ اکبری بیان داشت:روزهای دوشنبه و سه شنبه ۷ و ۸ آذر ماه جشن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار ویژه برنامه ای بسیج پاره تن مردم که  امسال سال دوم این ویژه برنامه  که به صورت پخش زنده تلویزیونی انجام خواهد شد که این برنامه به صورت  غیر زنده از ساعت ۱۸:۳۰ شروع اما پخش تلویزیونی آن از  ساعت ۲۱ از شبکه اصفهان انجام خواهد شد وامیدواریم مورد استقبال و استفاده  همشهریان و هم استانی ها قرار گیرد .

وی افزود: روز پنجشنبه به عنوان روز پایانی برنامه های هفته بسیج همایش فرماندهان و پیشکسوتان ایثار و شهادت را با حضور سرداران و فرماندهان و پیشکسوتان بسیجی سال های دفاع مقدس که نشستی با این بزرگوارن خواهیم داشت.

سرهنگ اکبری گفت:یادواره های متعدد شهدای شهرستان در نقاط مختلف شهرستان با رویکرد محتوای هفته بسیج موضوع جهاد تبیین می باشد و تبیین ،بازگویی و روشنگری مسائلی که طی دو ماه اخیر در قالب جنگ ترکیبی که دشمنان علیه ملت و مهین و کشور ما به راه انداختن انجام خواهد شد.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت کاشان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری در سطح پایگاه  بسیج اجرای گروه های سرود خیابانی در سطح شهرستان، پویش های مجازی زنگ بسیج در مدارس در روز شنبه سالروز تاسیس بسیج پنجم آذر ماه می باشد.

کوهگشت خانوادگی  و مشترک با سازمان فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرداری کاشان که اطلاع رسانی خواهد شد .

سرهنگ اکبری اظهار داشت: برگزاری کارگاه های تحکیم خانواده رونمایی از کتاب های متعدد شهدا، نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله بسیج و محفل ادبی با حضوران شاعران بسیجی کشوری و برگزاری مسابقات علمی متعدد در سطح  پایگاه های بسیج از برنامه های هست که در سطح شهرستان با مخاطبین ویژه نوجوان طراحی که رویکرد کلی برنامه های بسیج امسال بحث خدمت رسانی ، نشاط و شادابی و جهاد تبیین قرار گرفته که امید است بتوانیم در این مسیر و در این راستای امید افرینی در سطح جامعه که رسالت اصلی همگان هست قدمی در این هفته برداشته شود.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت کاشان در پایان سخنان خود گفت:رهبری فرمودند که بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب  حفظ شود این سرلوحه و الگوی همه بسیجیان هست و همیشه پای کار نظام و انقلاب  و مردم هستند.

بسیج مجموعه ای برخواسته از مردم برای مردم و با مردم  هست و همیشه در کنار مردم در راستای خدمت رسانی و  ایجاد امنیت پایدار و مقابله با هر نوع نگاه آلوده ای نسبت به کشور و مردم و مهین پای کار ایستاده و این پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی که یادگار شهدای ما و برادران و پدران ما هست که به امانت و ارث در اختیار ما گذاشتند تابتوانیم این پرچم مقدس نظام مقدس جمهوری  اسلامی  را با صلابت و اقتدار در عرصه  های مختلف کشور به احتزاز و صحیح و سالم و پر افتخار به دست صاحب اصلی این نظام و انقلاب حضرت ولی عصر(عج) تحویل بدهیم و رسالت و مسئولیت خطیر خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه