English

جهش ظرفیت اقتصادی کرمانشاه با اجرایی شدن همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور

کیوان کاشفی در آیین افتتاح همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور گفت: امیدواریم همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور قدم اصلی برای استفاده از این ظرفیت برای اقتصاد کرمانشاه باشد.

جهش ظرفیت اقتصادی کرمانشاه با اجرایی شدن همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در جمعی از سرمایه گذاران کشوری با اشاره بر لزوم بهره برداری صحیح از منابع استانی با توجه به مشکل آفرین بودن و زمان بر بودن بهره بری از تسهیلات بانکی گفت: تسهیلات بانکی و بهره برداری از آن می تواند به علت زمان بر بودن مشکل آفرین باشد به همین منظور جهت پیشبرد اهداف اقتصادی استان و رشد منابع مالی تصمیم بر آن شده تا از بازار سرمایه و بورس در این زمینه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با تأکید بر اینکه ظرفیت عظیمی که برای تامین مالی بخش تولید در بازار سرمایه وجود دارد، ابراز امیدواری کرد همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور قدم اصلی برای استفاده از این ظرفیت برای اقتصاد کرمانشاه باشد.

کیوان کاشفی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق کرمانشاه طی ۱.۵ سال اخیر یکی از بزرگترین معضلات بخش تولید، کشاورزی، خدمات و ... تامین نقدینگی بوده است، گفت: طی سالیان اخیر اتکای اصلی ما برای تامین مالی به تسهیلات بانکی بوده است.

وی با بیان این مطلب که یکی از چالش‌های تامین نقدینگی از بانک‌ها موقعیت جغرافیایی در شهر کوچک تست، ادامه داد:   هرچقدر به سمت شهرهای کوچک و محروم برویم این مشکلات تشدید می‌شود که عمدتا نیز شامل رویه‌های سخت بانکی، سخت‌گیری‌ها در زمینه وثایق و ... است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران یکی از بهترین روش های تامین مالی که می‌تواند جایگزین تسهیلات بانکی باشد را استفاده از ظرفیت بازار سرمایه دانست که کمتر در کرمانشاه مورد توجه بوده است.

کاشفی با اشاره به ظرفیت قابل توجه بازار سرمایه در کرمانشاه، رتبه نهم استان در زمینه حجم معاملات بورس را گواهی بر این مدعا دانست و یادآور شد: اما متاسفانه از نظر استفاده بخش تولید از این بازار رتبه ۲۶ کشور را داریم.

وی تصریح کرد: از مهم ترین دلایل پایین بودن سهم بورس از تامین مالی در کرمانشاه عدم شناخت کافی از ساختارهای بورس و فرابورس بوده است.

کاشفی از اهتمام جدی اتاق کرمانشاه برای استفاده از بازار سرمایه و تعامل سازنده‌ای که با بورس منطقه‌ای کرمانشاه ایجاد شده یاد کرد و افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردیم که یکی از مهمترین بخش‌های آن آموزش به فعالین اقتصادی بود.

رئیس اتاق کرمانشاه همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور را نیز یکی دیگر از خروجی‌های خوب تعامل اتاق بازرگانی و بورس کرمانشاه دانست و افزود: امیدواریم این همایش قدم اصلی برای حرکت بخش تولید کرمانشاه به سمت بازار سرمایه باشد.

کاشفی از قدمت تاریخی کرمانشاه در حوزه تولید، تجارت و صنعت یاد و خاطرنشان کرد: کرمانشاه با داشتن سالانه حدود سه میلیارد دلار صادرات، معمولا جایگاه پنجم تا ششم صادرات ایران را دارد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت بازار سرمایه کمک شایانی به پویایی اقتصاد استان در حوزه تولید و تجارت خواهد کرد، افزود: استان کرمانشاه به علت موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در مرز کشور دارای رتبه های نخست صادرات کشوری بوده به نحوی که سالانه حدود سه میلیارد دلار درآمدی است که از این راه به دست می آید لذا بهره برداری از این شرایط و تسهیل مسیر پیش رو از جمله اهداف مهم اتاق بازرگانی در کنار مسئولین مرتبط استانی و کشوری است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه