English

رئیس اداره سلامت کاشان خبر داد؛

برگزاری هفتمین همایش بزرگ روز پرستار وتجلیل ۱۵۰ خیرحوزه سلامت

هفتمین همایش بزرگ روز پرستار وتجلیل وتکریم از ۱۵۰ خیرکلان حوزه سلامت در کاشان برگزار می شود.

برگزاری هفتمین همایش بزرگ روز پرستار وتجلیل ۱۵۰ خیرحوزه سلامت

رئیس اداره سلامت در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،گفت: این همایش به همت نیکزاد رئیس مجمع حوزه سلامت (NGO) و اداره مدیریت سلامت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود .

علیرضا مفرح بیان داشت: همایش تجلیل و تقدیر روز پرستار که همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و تجلیل و تقدیر از خیرین حوزه سلامت و پرستاران همراه است .

وی عنوان کرد:هدف از برگزاری این همایش و تقدیر، تجلیل از ۱۵۰خیر کلان حوزه سلامت و خانوادشان است که این خیرین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی،به ساخت بیمارستان، درمانگاه و اورژانس و خرید تجهیزات کلان اقدام کردند.

رئیس اداره سلامت یاد آور شد: یک خیر در منطقه طاهرآباد مرکز خدمات جامع سلامت درمانگاه با ۳۰۰ متر زیر بنا و هزینه ۶ میلیارد تومان بنا کرده است یا در بلوار قطب راوندی شهرک آزادگان درمانگاه به همین مبلغ، و خیر که محل اسقرار سی تی آنژیو راه اندازی ،یا در شهر آران و بیدگل  ساختمان ابریشم چی حدود ۵۰ میلیارد با زیر بنا ۴ هزار متر مربع ،یا بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و دانشگاه توان بخشی  آران و بیدگل  که به همت خیرین ساخت و یا تکمیل میشود .

مفرح بیان کرد: بیمارستان بقیه الله که با اعتبار دولتی از سال ۹۲ تا کنون شروع به ساخت شد و مدتی بخاطر یک سری تغییرات ساختاری که محل گسل زلزله بود ساخت این بیمارستان که مکمل بیمارستان شهید بهشتی کاشان بود به کندی پیش رفت و بعد از آن دچار تحریم که تا امروز با همه گشایش های اعتباری که از طرف دولت شده حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر نداشته که هزینه  مبلغ صرف شده برای نصب لرزه گیر ها که از مالزی تهیه و وارد کشور،حدود ۱۷ میلیارد تومان می باشد.

وی هم چنین افزود: از آنجا که بیمارستان بقیه الله به عنوان مکمل بیمارستان شهید بهشتی است و با توجه به قدمت و فرسودگی بیمارستان بهشتی می بایست این بیمارستان به زودی تکمیل و هزینه پیش بینی شده با تجهیزات ۷۰۰ میلیارد تومان که مبلغ  ۲۰۰ میلیارد تومان آن از وامی  که از سوی دولت به ما تعلق می گیرد که تضمین استهلاک آن بر عهده دولت می باشد.

 مفرح گفت: مراحل ابتدای جذب وام صورت گرفته و امید است در این همایش با نفوذ و پتانسیل و ظرفیت های خیرین استفاده و تکمیل عملیات ساخت بیمارستان بقیه الله شروع شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سفر هئیت دولت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده  که به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی این اعتبار از بودجه حذف شد .

 مفرح با بیان اینکه این مبلغ درمصوبه کارگروه شهرستانی و فرمانداری تایید شده بود، افزود: از آنجا که استاندار اصفهان طی بازدیدی که از بیمارستان شهید بهشتی داشتند و در مصاحبه شان بیان کرده بودند بیمارستان بهشتی فرسوده و اوضاع اسفناک می باشد بایستی مساعدت بشود تا بیمارستان بهشتی سرپا بماند و بمیارستان مکمل (بقیه الله)به بهره برداری برسد اما با وجود اینکه خودشان به عینه دیدند باز ما را دچار محدودیت اعتباری کردند و دور از انتظار است اعتبار تکمیل کل ساختمان را بدهند .

رئیس اداره سلامت گفت: امیداست حداقل با این وام مخالفت نکنند و در اختیار ما قرار دهند که با همراهی و مساعدت خیرین مراحل تکمیل و تجهیزات بیمارستان انجام گیرد.

این مقام مسئول هم چنین بیان داشت: تا نیمه سال آتی امیدواریم بتوانیم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم.

علیرضا مفرح گفت: خیرین  این موضوع  را بدانند که در ساخت هر قسمت بیمارستان  که به ما یاری رسانند طی قراردادی  همان قسمت به نام خیر نامگذاری و در اداره امور مالیاتی معاف یا کسر از معافیت می شوند.

لازم به ذکر است؛ این همایش در تاریخ ۹ آذر همزمان با روز پرستار در سالن کوهستان باغ پرندگان کارگر نژاد برگزار می شود .

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه